Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1675 ggr
Cilla89a
0

God dagens 17/11 2010

God dagens. Vad hittar ni på idag?

Halva jobb-veckan är nu avklarad, känns ju jäkla skönt!
Denna dagen har varit som alla andra dagar, går upp klockan 6.00, fodrar/släpper ut ponnysarna, mockar/fixar i stallet, duschar, äter en macka och sen kör jag till ridskolan, framme runt 8.00, fodrar, släpper ut, mockar, lägger in eftermiddags hö+krafft, sopar, krattar.
Var själv i stallet idag, så jag var klar strax efter 11.00, och tog då in ponnyn som skulle gå handikappslektion på eftermiddagen och sen körde jag iväg och käkade på donken ;) och sen ner till ridskolan igen och hade handikappslektion.
Sen fick jag trevligt och oväntat sällskap, alltid kul, stod och snackade ett tag och sen tog jag in hästarna vid 14.30.

Brimads ben är betydligt bättre :D mindre svullen och inte lika varm i benet. Men han har fått stå inne idag med, vilket innebär att detta är 3:e dygnet han står på box och jag kan bara konstatera att han är svinpigg! Han stod och studsade mitt i boxen under eftermiddagen ;) Kylde benet 20 min imorse med vattenslangen och sen fick han liten promenad nu på eftermiddagen, travade även några steg och han såg inte det minsta halt ut :)
Imorgon ska han få gå ut i hagen några timmar och hädanefter kommer han gå med skydd på alla 4 benen när han vistas i hage!

Kom hem nu vid 16.00, strax kvällsmat och sen blir kvällen chill.

Medarbetare på Dressyr.ifokus