God dagens 16/11 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Upp 6.00 imorse, det var kallt -3, huwa, jag gillar bättre när det är sådär +9 som det varit den senaste veckan ;)
Fodrade/släppte ut ponnysarna, mockade/fixade i stallet, gick in och duschade, åt en macka framför tv:n och sen körde jag till ridskolan. Framme vid 8.00, fodrade, släppte ut, mockade, la in eftermiddag hö+krafft, sopade, krattade o.s.v, vi var 2 pers idag så vi var färdiga vid 10.30.
Klantskallen Brimad står fortfarande på boxvila, är ännu mer svullen idag, tycker dock att han går bättre idag än igår, ser inte särskilt halt ut alls :) Kylde benet 20 min imorse med vattenslangen (inte alls populärt) och sedan lindade jag frambenen..
Vi hade en lång kli- och mys-stund innan jag körde hem, vilket var uppskattat, stackarn har tradigt i boxen :/
"Men som man bäddar, får man ligga"
Kom hem nu vid lunch, käkat lite och kollar nu på
"Ghost Adventures" på youtube, creepy!
Mattelektion vid 17.00 i eftermiddag, blä, funderar på att skippa den faktiskt!
Mitt HW stalltäcke+halsdel till utetäcket har kommit, dock har dem skickat det helt galet till någon ICA affär 4 mil härifrån?! Rätt onödigt faktiskt, precis som jag inte kör bil tillräckligt då va ;) Får se när jag pallrar mig dit, inte idag i allafall!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Igår var jag i Göteborg och åt lunch med en kompis, gjorde ett litet snabbstopp på mitt gamla jobb, och sen gick jag och kompisen på bio på kvällen. Såg Jackass 3D -knäppa killar det där :p
Var hemma vid 1 inatt och då dök jag rätt i sängen…
Under dagen idag så har jag tvättat lite, badade ena katten och varit i stallet. Var så fint väder idag så jag red ut på en liten runda.
Gick bra till en början med sen blev det så som det har blivit väldigt mycket det sista.. Jag vet inte vad det har tagit åt Hottie men hon är som förbytt >< Hon kan gå snällt och sen bara exploderar hon och kastar sig ner i dikena baklänges och ser sig inte för alls.. Jag kan inte hindra henne heller för tar jag i tyglarna reser hon sig och om jag lägger till skänklarna så bara hon slår omkring sig.
Det som utlöser det hela verkar vara: Hon går som vanligt, men så börjar hon tränga mot ena skänkeln och böjer sig liksom i hela kroppen, och när man lägger till skänkeln och försöker räta ut henne bara det smäller.
Hon gör samma "böjning" inne i ridhuset -precis när man kortar upp tyglarna efter framskrittning, och ibland även senare under passet -alltid mot högerskänkeln.
Inne exploderar hon inte riktigt lika häftigt, men där har jag alla möjligheter till att stoppa henne, finns ju inga diken eller grejer som jag måste undvika.
Ute är det inte läge att "ta itu" med det när hon backar mot djuupa diken, vill inte gå omkull eller skada henne/mig.
Ah, fyfan är inte så jävla pepp nu alltså -det går riktigt kasst med allt.
Får nog bli en tur till nån klinik och kolla igenom henne, för antingen har hon ju ont eller så är hon väääldigt trotsig.
Har hon ont så kan jag satsa pengar på att det är i munnen (vargatnd), nacken eller ryggen.
Jag tog igår ett jobbigt beslut, inte så allvarligt som man kan tro, men nu i två veckor framöver är jag hästlös.
Jag har under en tid mått mindre bra och en tjej i stallet ställde upp och tar hand om min häst, rider, fodrar, mockar osv. Så jag ska ha tid att komma iordning med mig själv igen. Så jag kommer nog inte vara så jätteaktiv det närmsta.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.