Godmorgon 15 november
Här är det lite lagom mulet och disigt ute men inte så kallt. Kommer nog regna lite senare.
Har hunnit fundera igenom mitt liv endel under helgen och ska göra en del förändringar, jag måste hitta tillbaka till mig själv och det som gör mig glad. jag har varit en trasig människa senaste månaderna, jag ska försöka lappa ihop allt igen. det största jag kommit fram till är att jag inte ska sälja Blacky, aldrig någonsin. Varför göra sig av med någon man älskar? Jag ska köpa ut honom av mina föräldrar när jag har råd istället. Och så ska jag börja hoppa igen, på riktigt
jag kommer ändå aldrig ha råd med min drömhäst, så varför sälja Blacky och byta ner sig?
Idag ska han vaccineras, så typiskt, jag som tänkt börja gymnastikhoppa redan idag. Får bli en lagom lugnt pass innan vaccineringen istället.
Hoppas ni har det bra allihopa, jag ska börja min dag med lite ren avslappning för att rensa sinnet lite tror jag 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ahhh, Brimad är ett jäkla klant-arsel!! Totalt iq-befriad och smidig som ett kylskåp!
Han går i en grushage som är helt platt och som är dryga 60*20 meter, en skada skulle vara ganska osannolik, men icke när man pratar om Brimad! Vi som precis kommit igång efter att han stått hela sommaren med mugg, och nu står han i stallet, halt, svullen och sårig efter att ha stått och vevat på frambenet och fastnat i staketet igår! Hur lyckas han?
Såg inte när det hände, såg bara en bruten stolpe och tråden som hängde i marknivå igår eftermiddag när jag kom till ridskolan.
Efter närmare inspektion så hade han 2 små "repor" på insidan utav skenbenet precis under knäet och var lite svullen, varm och öm, och en längre "repa" i karleden, tråden som bränt antagligen, när han säkerligen kastat sig. Var inte halt igår.
Dock värre idag när jag kom till stallet, hela insidan av skenbenet var svullet, samt karleden och halt/stel. Så han har fått stå inne i boxen hela dagen, har kylt benet med vattenslangen 20 min en omgång på morgonen och en på eftermiddagen innan jag körde hem. Jag nojjar mig över att det skulle vara en senskada
Vet inte varför, tanken slog mig bara, kanske bara jag som "målar fan" på väggen nu när vi precis kommit igång?
Usch, ja, men vet kan inget göra nu ändå, benet är för svullet för att det skulle gå att göra ett ultraljud.
Förövrigt har dagen rullat på som vanligt, var själv på ridskolan idag, så jag var färdig med alla bestyr (fodring, utsläpp, mockning, eftermiddags hö+krafft inläggning, sopning, krattning), vid 11.30 och då körde jag iväg och köpte spån samt käkade. Sedan under eftermiddagen hade jag hand om en handikappslektion och därefter tog jag in hästarna när den var klar 14.30.
Hemma nu och resten utav kvällen blir chill, lite matteplugg och så ska jag tröstäta tårta som blev över från igår..
Medarbetare på Dressyr.ifokus