Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1796 ggr
Cilla89a
0

God dagens 12/11 2010

God dagens. Vad har ni för er idag?

Det tog emot när klockan ringde 6.00 imorse, blev ganska sent igår och var inte hemma och i säng förrens runt midnatt.. Men det var bara till att masa sig upp, hästarna låter sig inte väntas på, fodra/släppa ut ponnyerna här hemma, samt mocka/fixa i stallet, sedan duscha lite snabbt, ut med hunden och ned med en macka i magen och sedan sätta sig i bilen för att köra till ridskolan. Fodra, släppa ut, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta o.s.v, har varit rent seg och dan, men vi var 2 stycken idag och var klara vid 10.30.
Sedan red jag Brimad i ridhuset, planen var att inte rida så länge, men stor hästkropp tar lång tid att värma upp, så det slutade på 1 tim och 20 min i alla fall, Brimad var fin!
Sedan rykt, stretch, pyssel och därefter fick han gå ut i hagen igen och jag körde hem.

Ätit lunch nu och kollar på "bonde söker fru" och sen ska jag hoppa ned i sängen och ta en powernap, välbehövligt!
Ikväll igen ska jag iväg och träffa några från gammla stallgänget :D Alltid lika kuul, men blir rent nostalgisk och saknar de gammla tiderna massor! Blir lite filmtittande idag med.. Ska nerom ridskolan först och byta täcke på Brimad, pussa och klappa på, mitt hjärtebarn!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Godagens!

Här är det snuvigt värre, sitter och viker kartonger för glatta livet då vi har storbeställningar.

Iövrigt regnar det och på hästfronten händer inte så mkt..