Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettannonstorget
Läst 2197 ggr
LinaN
0

Omplaceras Akut: Katter

Hjälper nu väninnan att omplacera hennes två honkatter då hon flyttar utomlands pga jobb.

Slabbadunk (kallas Slabbis) är en randig katthona med litet vitt, hon är ca 6-7 år, har haft kattungar, okastrerad. Slabbis fick en kull om 2 bebisar i slutet av sommaren varav den ena inte klarade sig, den andre fick nytt hem.

Tigris är en tigrerad honkatt, har haft flera kullar kattungar, är ca 6-9 år gammal, okastrerad. Tokälskar ostbågar och hör en ostbågepåse på flera meters håll. Har norsk skogis bak i släkten. Tigris är mamma till Slabbis.

Bägge är vana vid att gå ut och in, är rumsrena. Otroligt gosiga när de själva vill. Sköter sig bra så inget onödigt kloande på annat än klöspelare. Vana vid barn och hundar samt andra katter, brukar sova i katthög med hankatten i familjen.

(min mor har tingat hankatten redan. och jag tog en honkatt tidigare i höstas därifrån så jag kan inte ta fler, då blir min sambo tokig ^^)

De finns utanför Trollhättan i västra götaland. Kontakt per PM här eller mail till mig så vidarebefodrar jag kontakten caija snabelA baningarna punkt se

Hon ser gärna att de hamnar hos någon med hus eller radhus så damerna kan gå ut. Vi vet inte alls hur de skulle reagera på att bli lägenhetskatter. Däremot så tror vi att de skulle trivas i stall då de jagar möss och råttor så det står härliga till!

Bilder kommer, ska åka dit o fota i helgen ev.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.