Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2021 ggr
Cilla89a
0

God dagens 10/11 2010

God dagens. Vad har ni haft för er idag?

Usch, vilken dag säger jag bara! Kom ned till ridskolan som vanligt vid 8.00 och då vär där fullt ståhej med 2 hästar som skulle åka med lastbil vidare upp i landet till en annan ridskola, dock har den ena hästen "klausofobi", så lastbilschauffören ville inte ha den med. 
Jag retar mig som fan på folk som inte kan tala om när det ska ske förändringar! 
I alla fall så hade dem varit där sedan 7.00 på morgonen och då fodrat vissa hästar, what? Varför i hela fridens namn fodrar man inte alla?! B.la Brimad hade inte fått sin frukost, seriöst, just då var jag så arg så jag trodde jag skulle ta död på folket!
När väl alla hästar fått mat och gått ut i hagarna, då kommer bossen och säger att ridskolehästarna ska in igen för hovslagaren skulle komma och verka alla hästar, just då var jag så förbannad så jag helt seriöst tänkte säga upp mig och bara ta mitt pick och pack och dra!
In med ridskolehästarna igen, serva hovslagare, mocka till hästar som stod inne, sedan ut med alla hästar när dem var klara, in med eftermiddags hö+krafft sedan var klockan redan 12.00 och jag totalt skitstressad och förbannad. Sket i att sopa, kratta, det fanns inte tid till det helt enkelt!
Sedan var eftermiddagen desto lugnare och jag kunde varva ner. Körde iväg och åt lunch på donken och sedan var det handikappslektion på eftermiddagen och sen tog jag in hästara vid 14.30 när lektionen var klar.

Och sedan red jag Brimad, vi hade en "chill" dag idag, 30 min skritt i skogen och sedan lite trav på uteridbanan, ganska kravlöst i lite rund, låg form och på slutet sysselsatte vi oss med att trava genom dem enorma vattenpölarna som kommit till av allt regnande :D Ganska kul faktiskt. Allt som allt red vi c:a 45 min.
Sedan rykt, strecthing, pyssel och mys och därefter begav jag mig hemåt, kom hem vid 17.00, tog in ponnysarna och nu ska jag äta lite kvällsmat :) Och sedan blir kvällen lugn, bara lite matteplugg med pappa som ska avverkas.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll..
Imorse när jag gick upp och såg att det tydligen hade snöat hela natten också så tvärvände jag och gick tillbaka till sängen en stund till.
Vid stallet var det -surprise surprise- mycket snö men idag var hästarna ute eftersom det bara snöade litegrann.
Jag mockade och la upp mat innan jag hämtade in Hottie, klanthästen hade böjt till ena framskon så det blir ingen ridning innan jag fått nån hovslagare att plocka av skon, böja till och sätta tillbaka den ><

Nu är jag hemma och har gjort grönsakssoppa, tyvärr lyckades jag ha i liite för mycket peppar (:p) men det funkade ändå. Blir lite pluggande och sen en ganska tidig kväll. Har utsläpp innan skolan imorgon..

MillaJ
0

tillägg till dagens "gjort"

har gjort mig av med min pojkvän, så nu distraherar jag mig själv med att läsa lite socialpolitik och baka kakor