Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2661 ggr
Cilla89a
0

God dagens 1/11 2010

God dagens. Vad har ni pysslat med idag?

Jag tog sovmorgon till 10.00 efter att ha varit uppe 6.00 och fodrat/släppt ut hästarna. Det är helt förbaskat skönt att vara ledig Skrattande
Duschade, gick en sväng med hunden, åt frukost framför datorn i godan ro och sen gick jag ut i stallet vid lunch, mockade och donade, plockade in hästarna och Brimad fick en omgång Sedalin för idag var det nämligen hovslagare dax! Alltid lika psykiskt stressande Rynkar på näsan 
När man har sådant kontrollbehov som jag och behöva gå ovetandes eftersom jag har ganska (läs enormt) dålig erfarenhet utav hovslagare och deras sätt att passa tider (om dem ens behagar att dyka upp) Skrikandes
Sen är ju Brimad inte helt enkel att sko heller p.g.a sin shivering. Så "hovslagare dagen" är ganska psykiskt jobbig, men tack och lov så kommer den dagen bara var 7:e vecka, så det kan jag leva med Glad
Men jag gillar den nya hovisen som var här för 2:a gången, så henne tänker jag hålla hårt i!

Hästarna fick stå kvar inne sen, hovis var inte färdig förrens vid 16-tiden och Brimad var fortfarande rätt sömnig..

Käkat lite kvällsmat nu och resten av kvällen blir chill, pappa jobbar borta några dagar så ingen matte :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

TS, hur är det med Brimads shivering annars? är den oförändrad eller blir den bättre med ridning?

Cilla89a
0

#1 ingen som helst skillnad med något utav det jag provat som vissa hästar sägs bli bättre utav, ridning, utevistelse i stor hage så han kan röra på sig hela tiden större delen utav dygnet, varmt täckad så musklerna hålls varma, fodrat för fång&korsförlamningshästar dvs så lite kolhydrater som möjligt, gett extra selen, fett, b-vit, regelbunden massage..
inget gör varken från eller till :/

jag tror väl mest på att det är neurologiskt fel i Brimads fall, och att ganska mycket sitter i hans "huvud" som han själv "skapar"..
han har ju gått omkull i stallgången hos förra ägaren, varför vet jag inte, men numera fixar han inte att stå på betong, asfalt eller annat liknande underlag utan att bli skitnervös, och det är ju när han blir nervös/spänd som shiveringen utlöses.. och han är ju nervig för allt annat med typ, så hade han bara chillat lite så hade det vatt så mycket bättre, men inte så lätt att säga det till honom ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#2 Stackars liten! Då har det nog varit ngt riktigt traumatisktRynkar på näsan