Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1738 ggr
Cilla89a
0

God dagens 8/11 2010

God dagens. Vad har ni gjort idag?

Klockan ringde 6.00 imorse, pep ut snabbt i stallet fodrade/släppte ut hästarna, och sen gick jag in och sov vidare till 8.00, det gillades, kikade ut bakom rullgardinen och såg att allt var helt vitt utav frost, huwa, så jag låg och drog mig i sängen en bra stund innan jag väl tog mig i kragen och gick upp.
Duschade, mockade/fixade i stallet och sen tog jag in Brimad, packade in hans saker i transporten, lastade och sen körde mamma och jag ner honom till ridskolan, han kände igen sig direkt :D
Var framme vid 9.30 och han fick promenera ut i hagen direkt, och sen satte jag igång med dem vanliga bestyren, det var redan fodrat och släppt ut så jag mockade, la in eftermiddag hö+krafft, sopade, kratta m.m.
Var färdig runt lunch, och sen chillade jag lite, och sen var det dags för handikappslektion på eftermiddagen.
Tog därefter in hästarna när lektionen var klar vid 14.30 och sen red jag Brimad i ridhuset, tog det hyffsat lugnt, han har ju vilat helt 6 dagar, skrittat 2 och sen vilat helt 2 dagar till. Blev drygt en timme, men som sagt lugnt och sen ordentligt lång fram och avskrittning. Kändes fin, men en aningens lång, men inte helt konstigt, tar några dagar innan han blivit gymnastiserad igen ;)
Kom hem nu vid 17.30, tog in ponnysarna och nu ska pappa och jag köra och hämta lite hö hos grannen, sedan blir det kvällsmat och chill!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Vilket oväder!!!

Här blåser det och regnar, så läskigt så läskigt..

Har iadg inte gjort så mkt mer än packat och städat hemma, har hunnit med en bra film med barnen också.

Denna kommentar har tagits bort.