Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 3346 ggr
Lothar
0

God morgon 3 nov

Varit vaken sedan 05.00 det är inte lätt att vara "kattmamma" de här 2 veckorna det lilla livet varit hos oss har verkligen vänt upp och ned på min och familjens vardagSkrattande

Igår provade vi lite nya vägar i det nya stallet, trots lov så red vi inte iväg förrän på em och det hade redan börjat skymma och regna..suck men vi hittade fina vägar och på torsdag utforskar vi mer, vi har 3 travslingor i vår närhet så jag ska böna och be att vi kanske kan få använda någon av dom!!

I dag är det träning klockan 09.00 jag är inte jättemotiverad kan jag ju erkänna utan kommer nog vela in i det sista om min häst ska med eller inte, dock skjutsar jag ju ändå dottern och hennes häst så det är ren lathet om jag inte tränar självSkämshar ju faktiskt en clear round dressyr på G den 13 nov och ska försöka kämpa mig igenom en MSV C:2 så jag BORDE träna för tränare…

Ha en skön onsdag/M

Peppe
0

God förmiddag!

Red en stund i ridhuset igår. Han jobbade på som bara den, var riktigt roligt att rida. Testade styrkan på honom lite så han fick gå i hög tävlingsform större delen av passet och gjorde diverse styrkekrävande övningar. Red bara 40 min inkl. uppvärmning och han var genomsvett efter det trots helklippning.

Får nog bli ridhuset idag igen, har planerat in att skritta ut imorgon så funderar på att gymnastikhoppa lite idag beroende på om han har träningsvärk eller inte. skulle egentligen varit bättre att skritta ut idag men men

nu först bär det av mot kossorna iallafall!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens.

Jag och Brimad är inte vänner för tillfället, gaaah, jag är så arg på honom! Igår eftermiddag fick hästarna tokspel i hagen, och det var givetvis Brimad det puckot som drog igång allting, dem for runt som idioter i hagen och jag var mest frädd för att Brimads skor skulle ryka, eftersom han är helt nyskodd! Eftersom klockan nästan var 16.00 tänkte jag att jag lika gärna kunde ta in dem, men icke att Brimad skulle låta sig fångas! Lite lätt iQ-befriad som han är, så sprang han ned i grushagen och dem andra hängde på och jag var snabb med att stänga, fick sen in Japp och Marco i stallet, men ingen Brimad! Så han fick vara kvar ute i grushagen i någon timme själv och skrika och springa i förtvivlan, gjorde sedan ett nytt försök med att fånga, men icke, och då blev jag skitförbannad, mamma kom ut och vi stängde in honom i ett hörn och då gick det få tag på det kräket, totalt sjöblöt av svett och ett tjockt lager med skum under täcket, han var helt slut, men det kunde han gått ha också!
Numera går han med grimma i hagen kan jag ju tala om!

Usch, ja… Men idag då, gick upp vid 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, dem får gå i gräshagen veckan ut sedan är det dax för grushagen, alltid lika trist att se dem gå i grushagen, men hellre mindre grushage, än stor hage med lera upp till knäna, faktiskt!
Sen gick jag in och sov vidare till 10.00, duschade, gick ut med hunden och nu sitter jag här, ska ta tag och städa mitt rum lite effektivt och snabbt nu och sen ska jag göra lite frukost och kolla på "paranormal state" på youtube, huwa så läskigt, men man blir helt besatt och mååste kolla ;)
I eftermiddag ska jag mocka och dona i stallet, samt skritta Brimad efter 5 dagars helvila.
Ikväll kommer pappa hem, så det blir väl lite matte antar jag..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God förmiddag.
jag sitter och gör det sista på min hemtenta. Är lite osäker på om jag har gjort rätt, och om referenslistan är som den ska men nu skiter jag fan i detta!
Ska åka till stallet i eftermiddag och är lite fundersam då Hottie varit tjock och varm i vänster fram. -har varit det på morgonen iallafall. Nu har jag bett stallägaren att kolla henne imorse och så ska vi jämföra nu i eftermiddag efter att hon varit ute och rört sig.
I helgen red jag träning båda dagarna, red för en tränare jag red en del för förr, det var kul för han har inte sett Hottie innan. Lite tråkigt att visa upp henne när hon går lite halvkasst men som han sa; det är då det behövs träning!

Annars blev jag på dåligt humör igår när jag fick ett mer definitivt besked på att min gamla häst ska säljas vidare -usch, känns riktigt jobbigt.

Nu ska jag göra det sista på uppsatsen, sen får jag dammsuga lite här innan jag ska till stallet (himla katter att håra ner)….

Popstar
0

God förmiddag.

idag gick jag upp vid 7, på höstlovet, herregud!

Iallfall så har Curre tappat en sko (igår) så hovslagaren skulle komma halv nio till stallet. Tog in Curre ifrån lösdriften klockan 8, dygnsur iochmed att de har spöregnat här i snart 2 dygn. Han fick i sig maten och sedan fick han en ny sko, därefter åkte jag faktiskt hem och myste med en varm stor kopp choklad framför tv;n. Blev en vilodag för Curre, skönt för både han & mig !