Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1343 ggr
Cilla89a
0

God dagens 31/10 2010

God dagens. Vad har ni för er en söndag som denna?

Klev upp vid 10.00 idag efter att först varit uppe 6.00 och fodrat/släppt ut hästarna..
Kändes ju inte helt fel att få ställa tillbaka klockan en timme inatt, och få sova en timme extra! Därimot känns det inte lika bra att det nu blir mörkt en hel timme tidigare!
Änsålänge har jag bara hunnit vakna och duscha och nu sitter jag och slappar framför datorn, funderar på att släpa mig ned och göra lite frukost.
Dagen blir chill, det enda som ska göras är mocka och dona ute i stallet och räkna lite pappa med matte..
Och idag och det minsann inget "söndagsdepp" inför en ny jobbevecka imorgon, för jag är ledig, en hel vecka ;D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HumlanochJuvel
0

Idag har jag egentligen inte gjort så mycket ännu. Jag vaknade 10.00 men kom då på att man skulle dra tillbaka klockan så när jag gick upp var klockan bara 09.00 ^^ Har köpt en sadel idag, riktigt skoj! - Ska rida i den idag när jag åker ut till pållarna. Ska dit lite senare idag eftersom det är vi som ska släppa in dom på kvällen idag .. :) Sedan har jag under dagen även pysslat med marsvinen såklart =D

Känns väldigt skönt att veta att man inte behöver gå upp tidigt i morgon. För i morgon börjar mitt lov =D Så är ledig i en vecka och det ska bli riktigt skoj =D På tisdag är det hoppträning, på lördag marsvinsutställning och på söndag hopp clear round. Så det ska bli ett roligt lov :D

Dyblygiad
0

Vi ägnat dagen åt unghästarna. Först red vi ut på Gulan, Zäta o Teja. Första ridturen utan ledare på Zäta och då blev det både trav o galopp. Sen åkte vi till Therese red Aragorn, helt utan ledare från start. Även där blev det alla gångarter, dock inte planerat då Aragorn drog iväg med Therese, Baggis stod stilla och såg som ett fån på honom. När Aragorn märkte att Baggis inte följde med så stannade även han, sen skrittade de rundan i lugn o ro och travade uppför en backe. Det tar sig med alla unghästarna. Teia är den som är mest riden oh äldst. Snart ska vi äen börja med Cinnamon.

viktoria91
0

Ts: det är inte matte du ska räkna med pappa då? ;)