God dagens 30/10 2010
God dagens.
Halloween, jag gillart!
Klev upp 6.00 och fodrade/släppte ut hästarna och sen gick jag in och sov vidare till 9.00, duschade och sen åkte jag med mamma och pappa in till stan och storhandlade :)
Kom hem nu vid lunch, ätit lite frukost och kollar nu på Idol, som jag missade igår då jag var ute och käkade med några vänner.
Resten av dagen då, blir överlag ganska chill, ska mocka och dona ute i stallet, räkna lite matte med pappa och så ska jag fixa pumpan jag köpte i stan, som ska gröpas ur och stå utanför dörren med tända ljus :) Myspys!
Kvällen blir lugn som tusan, ligga i soffan och bara lata mig, kolla på filmer och äta glass och chips, mums! Är det lördag, så är det!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Godagens!
Än så länge en bra dag trots sjuka barn.
var ute i stallet tidigt imorse och han före 9:15 gå promenad med Garcon och Starlev, samt också lägga på sadel på Garcon för första gången. han brydde sig inte ett skvatt om sadeln om reagerade inte heller på att jag lyfte upp och la på.
Ibland är ju det läskigare än att ha ngt på ryggen..
Sen la jag en lång stund på att reda ut man och svans på Starlev, gick kanske en halva foxfire!
Därefter ut med alla hästar och hö i hagen.
Ska nu ut o mocka om en liten stund…
Har haft en lång dag med flytt av Hottie+grejer och sedan träning nu ikväll.
Startade dagen med att städa lite här hemma innan mamma kom, dammsög och tvättade golven. Sedan åkte vi till stall 1 och packade ihop våra saker och tömde boxen. Körde bort till nya stallet och la in våra saker och kollade hagar m.m.
Körde hem och åt lite innan vi körde ut till Hottie och tog in henne, spolade benen, borstade och gav henne hö och kraftfoder innan vi skulle åka.
Lastade och körde bort till nya stallet och så hjälpte mamma mig att lasta av innan hon åkte hem. Hottie var lite laddad så hon stampade mig rakt på stortån som nu är lite röd och blå :p Tränade för Stefan och det var kul att göra det igen, tränade ju för honom tidigare men har inte gjort det de senaste åren och han har ju inte sett Hottie. Idag jobbade vi mycket med bjudningen eftersom hon inte bjuder ärligt utan fuskar sig runt. Lägger sig i nån bekväm "lagom" takt och smyger runt. Inte ok!
Vi (jag) behöver få henne lite snabbare i bakbenen för hon vill gärna ta lite stora och långsamma steg. Red mycket övergångar trav-galopp-trav och sedan tempoväxlingar på fyrkantspåret.
Efter träningen fick Hottie gå upp och bekanta sig med sin nya box och hon verkade nöjd, jag bar in de sista grejerna och sen hjälpte jag Maria som skulle träna -hon hade kört vilse och var lite sen :p
Rullade hemåt och stannade på Max, orkade verkligen inte laga mat nu. Får kolla på tv en liten stund innan jag börjar fundera på tentan. Blir även en relativt tidig kväll för imorgon är det träning -dag 2.