Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1709 ggr
Peppe
0

God morgon 29 oktober

God morgon!

Här i småland är det lite mulet och 8 plusgrader än så länge. Ganska milt i luften!

Idag har jag ingen riktig dagsplanering. Ska väl rida tror jag. Red igår igen, var några veckor sen nu, och det var riktigt roligt =) Han tjorvade lite med ställningen åt vänster men jag kan inte räkna med annat när han ridits av andra ryttare. Det är bland det svåraste att rida bort på honom då man lockas att ta tag i innertygeln i vänstervarvet, men det är det sista man får göra så man får försöka härda ut =) Gillar skarpt att se hans överlinje växa fram så kraftigt som den gjort i höst! =)

Vad ska ni göra idag?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens.

Idag var det upp med tuppen, minst sagt, 5.30 ringde klockan, och det kändes absolut inte okej alltså ;) Och det är helt och hållet systers fel som skulle iväg på studiebesök med klassen och eftersom vi bor ute i skogen där det går typ 5 bussar om dagen, så för att mamma skulle slippa skjuttsa typ 30 min efter att jag kör vanligtvis, så offrade jag mig.
Så jag var framme nere på ridskolan redan vid 7.20 idag, dessutom helt själv :/ Det skulle varit 2 till, men dem var "sjuka", jaja, det straffar ju deras omdömmen sedan som jag ska skriva, mohaha, känns fint ;) Jag la på ett kål och for runt som en duracellkanin och 10.00, var jag klar med allt, fodrat, släppt ut, mockat, lagt in eftermiddags hö+krafft, sopat och krattat och detta till dryga 20 hästar (+7 privathästar men som endast fodras och släpps ut)
Inte dåligt alltså!
Sedan ringde jag mamma, som då körde hemifrån med bil och transport och jag tog in Brimad under tiden, ryktade, pysslade och plockade ihop grejorna.

Hemma nu, och det känns fin, fint att ha Brimad här hemma igen, och jag tror han tycker detsamma om man skulle fråga honom ;) Samvetet är inte helt bra när han står på ridskolan i den lilla boxen och går i lerig grushage 4-6 timmar per dag, när han här hemma står i sin "svit (4*4) och ute i gräshage 12 timmar om dagen :)
Men, men, det är bara för en vecka, sedan får han snällt följa med till ridskolan igen.

Nu är det helg och sedan väntas en veckas ledighet, och det är helt ljuuuuuuuuuuvligt!! Åh, så skönt det ska bli!! Brimad ska också få en lugn vecka med vila och lite skritt, han har gått rätt hårt och helt kalasbra de senaste veckorna, så han ska också få välförtjänt ledighet. 

Resten av dagen då, ska in till stan ikväll och käka med några vänner, mysigt, och innan dess ska jag ta in hästarna, duscha och på vägen till stan ska jag hämta ut mina 2 utav 3 täcken som kommit, äntligen, efter 2 veckors väntan, ett 200g rött Amigo utetäcke med avtagbar hals och ett Newmarket Rambo fleece, den nya färgen grå :) Men får snällt vänta lite till på Newmarket Rambo stalltäcke 200g, brunt.

Men nu blir det en välbehövlig powernap!!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zahara
0

I dag är det storstädning som gäller både inne i huset och ute i stallet. sen jobbar jag hela helgen :( tänkte om det finns tid över slänga på unghästen sadel och träns i dag igen så hon får ha det på en liten stund, lika bra och vänja sig! Sen om allt går som jag vill blir det lite longering med sadel på. sadelen btyr hon sig inte om men hon måste vänjags vid att de där stigbyglarna inte alls e farliga fast de rör på sig :) sen är det väl bara soffläge kvar som gäller…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Lindbygarden
0

hej hopp!

Har varit ngt frånvarande men återigen sjuka barn… det värsta med hösten och vinterSkrikandes

Idag händer det inte mkt, det blir givetvis idol och fredagsmys!

Jo just det, jag har köpt Wii fit plus och det är grymt!!!