Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1969 ggr
exitingsvillemo
0

gd morgon 27/10

hej hopp alla

dagen ser ut som följer; jobba till 18, hämta sonen på fritids, hem och laga mat i rasande fart för att sen natta son. Med andra ord, en helt vanlig onsdag.

ngnstans underdagen ska hundar rastas och hästar fodras.

Längtar till nästa vecka, då vi har höstlov, ska vara ledig Ons-Sön, hääärligt.

Kallt och hemskt är det ute också… Den här dagen får gärna ta slut fort.

Cilla89a
0

God dagens.
Denna dagen blev inte så jävlig som jag trodde att den skulle bli, när jag var uppe en sväng vid 2.00 inatt för att hämta syster i stan ;)
Sov lite längre idag, nämligen till 6.30, så det var snålt med tid och jag fick hoppa duschen. Men ponnysarna fick mat, komma ut i hagen och jag mockade och donade i stallet, byta från pyjamas till ridkläder, ut med hunden, snabbt ned med en macka i magen och sen full fart in till ridskolan i stan.
Framme vid 8.00 as usual, fodrade, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade m.m.
Vi var 2 pers idag, var klara vid 10.30 och då for jag iväg till apoteket för att hämta ut Canaural som jag bad vet skriva ut för ungefär en vecka sedan när jag såg att Japp hade fått mugg, men jag hade lite rester utav Brimads Canaural kvar som har räckt ända till nu och nu är muggen typ väck ;) Men det kan vara bra att ha hemma till nästa gång det vankas mugg!
Sedan hämtade jag upp en vän i stan och sen körde vi och åt på donken, lämnade sedan henne i stan igen och sen körde jag ned till ridskolan igen och hade handikappslektion, som var slut vid
14-tiden och då tog vi in hästarna, hällregnade ute..
Och sen var det dags att rida Brimad, en timmes trimm i ridhuset blev det och han var finis!!! :D
Typ precis hemkommen och tagit in ponnysarna och tvättat Japps mugg, som är så gott som utläkt, men ska tvätta några dagar till mest för att… ;)
Nu ska jag käka lite kvällsmat och sen ska jag räkna matte med pappa och sen blir det sängen tidigt..

Medarbetare på Dressyr.ifokus