Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1557 ggr
Cilla89a
0

God dagens 26/10 2010

God dagens.
Upp 6.00 fodra/släppa ut ponnysarna, mocka/fixa i stallet, duscha, ut med hunden, äta macka framför tv:n och sen ut i bilen och iväg till ridskolan. Framme runt 8.00 fodra, släppa ut, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta m.m.
Var klara vid 10.00, vi var 3 pers idag, så det gick undan. 
Och sen red jag Brimad, blev ett ganska lugnt pass idag på 45 min, skrittade först en sväng i skogen och sen red jag en stund på ute-ridbanan, han var fiin :)
Rykt, stretch och sen täcke på och ut i hagen igen, och sen körde jag hem!
Hemma och ätit lunch nu.. 
Vid 17.00 vankas det mattelektion i stan, blö, så sjukt tradigt! Ska inom ridskolan på vägen dit och byta täcke på Brimad bara.
Ska ta in ponnysarna och tvätta Japps mugg innan jag kör också, för sen är jag inte hemma förrens vid 19.30.
Och sen inatt kl 2.00 ska jag hämta syster i stan, så jag vet någon som kommer vara trött imorgon :O Men jag gör det frivilligt, tjänar trottsallt en peng ;) Och pengakåt som man är så ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zahara
0

väckte hästarna tidigt i dag 6 åkte de upp och ut, mockat och donat nu efte r jobb blir soffan resten av kvällen tror jag

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

MillaJ
0

Igår var en sån där halvstressig dag. Hade insläpp kl 16 och skulle börja jobba lite efter 17.

Eftersom Hottie har haft lite vila ett par dagar så gjorde jag allt annat runt omkring innan jag stack iväg.

På jobbet blev det lite snurrigt med en akutplacering men det löste sig fint.

Jag var hemma lite innan kl 23 och däckade direkt.

Idag har jag varit i skolan fram till kl 14, har haft redovisningar på vår fältuppgift. Inte vår bästa redovisning hittills men gick helt ok. Skyndade hemåt och tog bara en macka innan jag stack till stallet -skulle rida idag (trodde jag…)

Iallafall, mockade och la upp mat innan jag hämtade in Hottie. Borstade och sadlade, sen när jag skulle tränsa var hon så himla konstig och bara kastade med huvudet.

Tyckte även att det var då själva fan att det större bettet inte verkade vara större än det jag hade innan :S

Efter lite undersökning så såg jag ju att överläppen var svullen på höger sida och uppenbarligen rätt öm.. Usch usch, stackars lilla tanten.. Hittade inget sår så jag har ingen aning om vad det berodde på.

Går det inte ner tills imorgon får jag ringa veterinären -kan ju kanske vara nåt med någon tand? Getingstick??

Vi tog och skrittade på långa tyglar i ridhuset en stund.

Sen red jag även på Gretzky, hans matte är och roar sig i Japan :) Fick riktig fart på gubben idag.

Imorgon är jag ledig och det ska bli så himla skönt, har bara lite skolarbete att göra, och hoppas på att svullnaden gått ner så vi kan komma igång lite mer.