God morgon 22 oktober!
Snö. Det är kritvitt på taken och säkert 1 cm snö ^^
Mysigt. Jag bara hoppas att vi nu slipper slasket fullständigt framöver.
Skrittade ut Harry igår, hältan är puts väck, och provade trava några meter och traven vart taktfast och fin. Dock är han ju stel som en pinne men inte så konstigt kanske när han stått i 1½ vecka.
Men nu är igångsätningen igång. Idag är jag hästledig och ska spendera dagen med att tvätta, diska, städa och baka kakor inför sambons födelsedagskalas imorrn. :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

god morgon. här ser det ut att bli lite jobb på fm, är lite lugnare på em. smiter tidigare från jobbet för att träna dressyr med pålle. underbart med ridhus nu. här var det snö idag på morgonen-.-
ikväll kommer jag troligtvis däcka i soffan. kunde inte somna igår så det blev itne många timmars sömn.

god morgon
fick gå upp tidigt idag och skjutsa en kompis till verkstaden så han kunde hämta sin bil. härligt att köra i massa snö med is under och sommardäck! var storm här i natt, trodde huset skulle blåsa bort..
ska börja städa lite här snart, tycker det är ganska mysigt när det snöar ute =) sen blir det nog stallet en sväng, funderar på att rida idag. har inte ridit på 3 veckor nu (!). men han har inte stått helt ändå, fördelen med ett stort stall.
var en lite jobbig dag igår. brukar inte vara så känslig när det gäller andras djur, särskillt inte kor. på en gård med 500 mjölkande kor + kvigor + 200 kalvar så får man räkna med att det dör några ibland tyvärr. men igår var jag med för första gången när slaktbilen kom och det var betydligt värre än att se en död kalv i en box! att lasta dessa kossor för att åka mot döden, det var inte lätt! speciellt inte när min första favoritko skulle med samt en superfin kviga som jag längtat efter skulle kalva in och komma ín i produktionen. nu visade hon sig vara tom så nu är hon död
var flera andra kvigor som inte hade kalv i magen som fick åka också. känns tungt! även om det "bara" är kor… hade nog varit lättare om det varit ett gäng "no bodys" och inte två favoriter med i lasset… vill inte tänka på den dagen då min ko dör. min ko som kommer fram när hon ser mig och vill bli kliad. förhoppningsvis dröjer det!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens.
Idag var det verkligen fruktansvärt motigt att gå upp, fy! Men hästarna låter sig inte väntas på, så det är bara till att ta sig i kragen och pallra sig ur sängen!
Var helt själv nere på ridskolan idag, så det var fullt ös medvetslös, var duktigt rask och vid 11.00 var stallet färdigt :)
Och direkt när stallet var klart så red jag Brimad, ingen rast och vila här inte ;) Träning idag för tränare, Marie som jobbar som tränare nere på ridskolan, helt fantastiskt hästöga den kvinnan har! Blev närmare 1,½ timmes långt pass (lång fram- och avskrittning) Brimad var överlag jättefin, men nog har han en släng träningsvärk, vilket jag kände av lite redan igår, men med all rätt efter att ha varit helt superfin och jobbat grymt bra i veckan.. Men han jobbade på bra idag ändå, även om man kände att han var lite "matt" och inte riktigt orkade "trycka på" som vanligt. Marie är verkligen helt superduper, gillar skarpt att träna för henne, hon har en sund syn på hästen, är väldigt nogrann med grunderna, lösgjord häst o.s.v.
Klockan rusade iväg som vanligt och vips var klockan 13.30 efter att ha suttit och tjötat en stund i teorirummet efter träningen, beslutade då att jag lika gärna kunde vara kvar i stan, eftersom hästarna skulle in om 1,½ timme, annars hade jag fått köra hem och sedan in till stan igen för att byta täcke på Brimad, så för att slå död på lite tid, körde jag till donken och åt och sen till apoteket och köpte mer Hibiscrub..
Och sedan vid 15.00 var jag nere på ridskolan igen, tog in Brimad från hagen och gick en liten promenix och sedan fick han gå in i boxen och äta sin eftermiddags mat och jag körde hem.
Kom hem vid 16.00, släppte ut ponnysarna i grushagen, dem blev glada, kanske inte så konstigt efter att ha stått inne i 3 dygn!! Japps lymfangit fortsätter att gå ner och det är väl ett tecken på att muggen läker.. Dem får nu gå i grushagen på dagarna, den ligger ganska högt, så det är torrt sålänge som det inte regnar.
Sedan mockade jag och fixade i stallet igen, huwa vad mockning det blir när dem står inne dygnet runt :O
Och nu sitter jag här, fullständigt slut, och ska strax kila in på rummet och ta en powernap!!!
Nu är det helg, och det går inte beskriva hur skönt det är!!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God kväll..
Igår var jag på Ullared med min basgrupp från skolan.. Vi förenade nytta med nöje och shoppade+observerade barn och föräldrar till ett arbete.
Var snöstorm och körde på sommardäck >< men det gick bra för oss, men ganska många andra låg i dikena.. Man blir nästan mörkrädd när vissa bara blåser förbi en hur fort som helst trots att man bara ser ca 50m….
Hursomhelst, handlade nästan bara hästgrejer och är nöjd med mina inköp; 2 schabrak, bett, skydd, boots, lindor, vinterridbyxor m.m…
Idag har jag bara varit i stallet och mockat. Har bestämt att Hottie ska få ett par dagars semester. Hon är inte sig själv och jag vet inte vad det är så jag avvaktar lite, låter henne vara ett par dagar, sen rider jag ett tag till och bättras det inte så måste jag åka och kolla henne.
Nu väntar jag på min syster och hennes kille som kommer hit för tacos och film.
Annars så går tankarna till min kompis som fick ta bort sin häst idag. Hästen var bara 7 år, kom jätteoväntat.. De tävlade för bara ett par veckor sen. Hade precis börjat öva på mer avancerade grejer men tyckte att han inte riktigt satte under sig lika lätt med båda bak. Kollade upp honom och hittade förändringar i hasen som skulle opereras i förrgår (på hennes födelsedag), men de skulle inte veta hur illa det var förrän vid op. och det var tillräckligt illa för att det inte skulle gå att fixa… Hemskt, han var inte ens halt… (än)..

Gokväll!!
Har varit väldigt off den här veckan, brukar ju mestadels sitta på iFokus på jobbet men nu har de gjort något med datorerna här så flertalet sidor går jätte trögt, bla iFokus så jag har helt enkelt inte haft ro o vänta… Hemma finns de inte mkt tid men jag hoppas de åtgärdar problemet snart!
Vaknade till -15 grader, underbart!! Skuttade ur sängen o klädde på mig o gick ut med hundarna. Frukost o lite mys i soffan innan de bar av till stan för lite shopping innan jobbet. Nu har jag precis slutat o ska åka hem, om jag lyckas poste de h'r inlägget i trögheten…