Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 2080 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 21/10

Fortfarande ingen snö, konstigt… Läser man aftonbladet skulle mannästan kunna tro att det är snökaos i hela landet… ;P

Sista arbetsdagen för den här veckan, skönt.
På Lördag ska jag på Ladies Night, ska bli himla roligt =) Det blir en heldag, bara tjejer. Och medans jag är borta ska Lars måla taket i köket, hehehe… Bort med den hemska träfärgen och fram för vitt tak istället.
Är inne i ngn hemmapuls-period, så det är dags för köket att få sig en renovering. Jag vet preciiis hur jag vill ha det, tror jag.

Hoppas ni får en bra dag.

fridak
0

Ingen snö här heller och det är jag glad för:) jobbar på som vanligt och så blir det stall ikväll. Idag var det 4 år sedan jag tog hem roger på foder! blir nog en vända i paddocken så får jag väl bjuda honom på ett extra äpple eller nåt:P

LinaN
0

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!

Det snöar! Det snöar! och inte lite heller, cm stora flingor och väldigt tätt med dem. Tyvärr verkar det inte som om de ska få ligga kvar men ändå, det snöar!

Kattungen min är helknasig förösker hoppa ut genom fönstret (när det är stängt) för att hon ser att det rör sig i luften utanför.

Idag ska jag ta nypremiärturen på Harry, efter att han stått o vilat pga hältan i 1½ vecka. Kommer bli klart spännande då han ofta blir helkollrig när första snön kommer :D Men förhoppningvis så blir vår lilla barbackatur utan krångel eller avtrillningar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lothar
0

Go middag..

Här är det fullt upp, tog hand om en föräldralös iskall närmast stel kattungen i förrgår, ingen trodde han skulle överleva…men med mycket VÄRME mat och kärlek har han nu tom gått upp i vikt och äter och skiter och sover riktigt bra!!

Är så glad för att jag tog hand om honom, fast ett himla passande är det med flaskmatande och massage :-)

Ridningen går lite på sparlåga för min del..har tappat lusten liiite,, hoppas den återkommer snart…

ha en skön torsdag/Maria och lille Moses :-)

Cilla89a
0

Vintern har knappt börjat och jag är redan trött på den, usch!! Blev aldrig någon promenad med ponnysarna igår, då regnet övergick till snö, och vips sa det så hade vi 5 cm snö liggandes på backen!! Lite chockerande att vi i Skåne får snö som lägger sig i Oktober månad!!
Det är inte okej om ni frågar mig då va ;)
Fick släpa mig upp en stund tidigare imorse, då det fortfarande sitter sommardäck på bilen, så det var snigelfart in till stan.
Men, men..
Jobbet på ridskolan gick undan idag, då vi var hela 5 pers, så vi var färdiga redan vid 10.00. Sedan red jag Brimad, kändes såå fint att kunna gå runt knuten och vips så var jag i ridhuset en dag som denna när det är fruset i marken och snön ligger på backen!
Kändes som han och garanterat jag i alla fall hade lite träningsvärk, så vi red bara ett kortare pass, ungefär 35 min, men han var riktigt finis, men kändes inte riktigt som han orkade "trycka" på..
Sedan körde jag hem vid lunch, gick ut 20 min powerwalk med ponnysarna på släptåg, Japps lymfangit har lagt sig lite, jätteskönt, och han är inte heller stel mer, så nu hoppas jag att det fortsätter att gå åt rätt håll!
Sedan tvättade jag Japps mugg och mockade igen, blir ju endel när dem står inne hela tiden..
Och nu sitter jag här framför datorn, käkat lite lunch och kollar nu på webb-tv.
Ska ner till ridskolan senare i eftrmiddag, byta täcke på Brimad, känns lite onödigt att köra dit bara för ett täckesbyte, men tvivlar starkt på att det skulle kommas ihåg om man ber om det ;) Så bäst att göra det själv så man vet att det blir gjort, blir nog en liten promenix med.
Men sen blir kvällen chill, och matteplugg med pappa..
Sista jobbedagen imorgon, sen är det H E L G :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

#3 usch, stackars liten! Tur h*n klarade sig…. tänk vad värme och kärlek kan göra?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

Ja här var det också snö!

Garcon mår relativt bra men är lite svullen, dock ingen feber så jag låter det vara. Hoppas hoppas det läker som det ska nu!

ElinH
0

God..kväll ;)
Ingen snö här i Frankrike ännu, däremot frost på morgonen! Men det var ca. 10 grader på dagen så det är ju helt OK! :)

Jag har jobbat som vanligt i stallen men det blev en lååång dag, kom inte hem förens halv åtta..  men trevlig dag i stallen i alla fall =)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus