Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1780 ggr
exitingsvillemo
0

go morgon 20 oktober

Go morgon på er.

Efter att ha varit hemma medsjukt barn måndag och tisdag är det äntligen dags att arbeta idag =)

är vansinnigt trött dock, sambon har varit borta över natten,på ngn utbildning med jobbet, och i vanlig ordning så har jag svårt att sova när haninte är hemma.

Sonen ser fram emot att pappa hämtar på fritids i kväll, han har ju en hyrt en BMW som han använt till utbildningen och ska hämta upp Alex innan han lämnar tillbaka den. Löjligt att åka Toyota med mamma när man kan åka BMW med pappa istället; vad är det egentligen med killar och bilar??

Hoppas ni får en bra dag allihopa.

Cilla89a
0

God dagens..
Halva arbetsveckan är nu avklarad, härligt!
Gick upp som vanligt 6.00 imorse, fodrade ponnysarna, samt mockade/fixade i stallet, dem får stå inne ett par dagar nu så Japps mugg hålls torr, svårt det dära, med tanke på lymfangiten ska han gärna röra på sig, men med tanke på muggen ska han gärna stå inne så det hålls torrt, hm! Jag pratade förövrigt med vet idag och hon tyckte vi skulle avvakta ett par dagar med behandling av lymfangiten, hon trodde det skulle gå ner så snart som muggen blir bättre, men hon skrev ut mer Canaural i alla fall.
Så ligger det till.. När jag var klar i stallet imorse, gick jag in och tog en dusch, gick ut med hunden, åt en macka framför tv:n och sen körde jag ner till ridskolan.
Framme vid 8.00 som vanligt, fodrade hästarna, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade m.m.
Har varit halvseg idag, var trotts detta klara med stallet vid 10.30, trotts att vi bara var 2 pers idag.
Sedan red jag Brimad en timme, skrittade och travade först en sväng i skogen, och sen red jag på uteridbanan och sen blev det avskrittning i skogen.. Traven var verkligen helt amazing idag med, men galoppen kändes inte riktigt fullt så amazing som i mån och tis, men den var helt klart jättefin!
Sedan blev det det vanliga, rykt, strecthing och sen fick han gå ut i hagen igen och sen kom pappa hämtade mig, och sen körde vi vidare och åt dagens med faster på thai restaurang, gott!
Sedan körde pappa ner mig till ridskolan igen, slappade lite i teorirummet och sen tog jag in hästarna vid 15.00..
Kom hem nu vid 16.00, mockat till ponnyerna och tvättat Japps mugg, skulle ju behöva ut och promenera med ponnyerna för Japps lymfangit, men det känns ju inte så bra när det spöregnar ute.. Får se om det blir uppehåll..
Precis kommit in från stallet nu, är lagom trött kan jag säga
(läs SKIT TRÖTT), resten av kvällen blir chill, givetvis matteplugg med pappa senare.

Medarbetare på Dressyr.ifokus