Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2838 ggr
Cilla89a
0

God dagens 19/10 2010

God dagens, vad har ni för er idag?

Min plan för dagen var att vara hemma runt lunch för att sedan få sova några timmar, men det planen sprack, totalt!
Klev upp vid 6.00, blev då inte mer motiverad till att kliva ur sängen när jag hörde att regnet piskade mot fönsterrutan, huwa vilken höstrusk, men jag ska inte klaga, vi har haft superfint väder hur länge som helst nu :)
Fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade stallet, duschade, gick ut med hunden, åt en macka framför tv:n och sen körde jag iväg till ridskolan, framme vid 8.00 som vanligt, fodrade, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagarna m.m. Har faktiskt känt mig riktigt pigg och fräsh idag, konstigt nog, vart kom den energin ifrån?! Vi var klara med stallet redan vid 10.00 idag, och sen chillade vi i teorirummet fram till 12.30 ungefär, då vi tog in ridskolehästarna så dem skulle hinna torka innan lektionerna börjar vid 16.00.
Sedan dök en vän upp, jag tog in Brimad och red honom 45 min i ridhuset och det gick helt amazing idag med :D Åh, det är galet så fin han är nu!!! :D
Rykt, stretching, och kort promenad, sedan fick han stå kvar inne och käka sitt eftermiddagshö när han var fix och färdig vid 14.00.
Och jag och min vän körde till donken, hon åt mat, jag åt glass ;) Och sen körde jag hem henne och jag själv körde hem.
Kom hem vid 15.30, checkade Japp i hagen och det var inget vidare :/ Imorse var han skittjock i sitt högra bakben, men jag kunde inte se/känna något, och han såg bara stel ut i bakbenet när han gick (vilket kanke inte är så konstigt när benet såg ut som en trädstam) så jag tänkte att det var bättre att han fick gå ut så cirkulationen kom igång, men han var fortfarande skittjock i benet när jag kom hem och efter närmare inspektion, mugg i karleden Gråter Så jag är rätt säker på att han fått lymfangit nu då p.g.a muggen, så det var in med ponnyerna, tvätta och pilla och det var allt annat än populärt :/ Men det är ganska lite mugg i karleden så jag hoppas vi får ordning på det snabbt, och jag är väl muggexpert vid det här laget efter att ha hållit på med Brimads mugg hela jäkla sommaren, så jag vet vad som biter och utrotar helvetesmugg ;) Så imorgon blir det till att ringa vet, be om Finadyn, Canaural och sen måste han väl ha något mot lymfangiten? Brimad fick ju aldrig lymfangit, men lite tur ska man väl med ha, det räckte väl med att han stod med mugg upp till knäna :(
Suck, ja!
Gick sedan direkt in och tog en kortis powernap när jag var klar med Japp. Och nu sitter jag här, ska strax äta kvällsmat, sedan blir det, det vanliga, matteplugg med pappa :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

blä vad trist med lymfangit….. kommer inte ihåg vad vi gav mitt fullblod, men tror det var fenylbutta mot lymfangiten…. men vågar inte svära på det.

idag vart jag ute en snabbis, eller ja, det tog sin tid, mockade, sopa stallgången, grävde ut lerkakan som blivit utanför stalldörren så man höll på att hallka och slå ihjäl sig pga all genomsur torv som blivit utdragen när man gått med sina hästar där.

Ibland undrar man om man är den enda i stallet som faktiskt städar…. i diskhon låg det massa betforrester, sophinken under vasken vart inte tömd på evigheter, uppbindningsplatsen var inte rensopad och stallgången såg rent förjävlig ut.

Harry vilade idag med. imorrn om vädret tillåter ska vi ta en kortare promenad hade jag tänkt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.