God middag 18 oktober
Idag fyller min sambo år, det blev budapestrulle med svärmor och svägerskorna här i köket.
Litet senare idag så ska vi till stallet och fixa o dona, samt kolla om Harry haltar fortfarande, nu har han vilat en vecka sånär som på att han kollades för hältan i torsdags.
Sen ska jag nog släpa ut min älskling (den tvåbente) på restaurang ikväll om det inte blir för sent.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
God middag
Har varit ute på en ordentlig uteritt med en av tjejerna i stallet. Mycket trav och galopp, jätteskönt :)
Lite trist väder bara, mulet och duggregnade när vi var på väg hemåt. Blåser som tusan ute, riktigt höstväder idag så jag tänker inte ta ett steg utanför dörren om jag inte måste ;)
Annars händer inte mycket idag, ska bara plugga lite mer och försöka komma igenom de himla böckerna nångång.

God dagens.
Som jag befarade, efter att ha flängt rundor hela helgen, utan någon ordentlig sovmorgon, kommer denna veckan bli seg! Har varit helt slö hela dagen och det känns som tiden masade sig fram lika sakta som jag gjorde. Upp 6.00 fodra/släppa ut hästarna, mocka/fixa i stallet, duscha, ut en snabbis med hunden, äta macka framför tv:n och sen sätta sig i bilen och styra mot stan. Framme runt 8.00, fodra, släppa ut, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta, byta vatten i hagar m.m. Det var inte bara jag som var seg idag, utan dem andra med, så vi var inte klara med stallet förrens vid lunch, trotts att vi var 3 pers. Sedan var det handikappslektion på eftermiddagen och därefter tog vi in hästarna vid 15.00 och sen red jag Brimad, som gick helt sinnessjukt bra, det var bara WOW :D :D :D Red dryga timmen i ridhuset och jag satt bara och njööt och log för mig själv! Älskade häst!
Sedan blev det rykt, stretching, godis och kortis promenad :)
Kom hem nu vid 17.30, hade så gärna tagit en powernap, men det finns det inte tid till :(
Äta kvällsmat nu, sedan blir det matteplugg med pappa, och sen sängen tidigt om jag överhuvudtaget ska vara människa imorgon! Slutar dock vid lunch imorgon, och ingen mattelektion på eftermiddagen, skönt!
Måste försöka flytta fram skotiden till Brimad, har inte nästa skotid förrens om 2 veckor, men hovarna har vuxit ovanligt snabbt, eller så tog den nya hovisen en storlek mindre på skorna, hovarna har börjat växa över kanten på skon och flikar sig
Dem är inte fina! Så jag jagar hovis, men det är som vanligt i hovslagarsläktet, dem är svåra att nå!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Åh vad jag är glad idag!
fick analysresultatet på lusernhöet och det låg på 8,5 MJ energi och 103 gram smältbart råprotein per kg foder!
Har kört in trailern och ska snart ut och göra stallet.. känner mig väldigt nervös inför morgondagen, hoppas att lastningen inte börjar strula. Ska det strula så är det ju alltid när man har en tid att passa..
Sen är jag nervös inför själva ingreppet också, bara det nu går bra..