God dagens 17/10 2010
God dagens, vad har ni haft för er en söndag som denna?
Helgen är snart slut och det är en aningens deprimerande om ni frågar mig :/ Har inte haft en enda ordentlig sovmorgon och det är inget vidare, känns som kommande vecka kommer bli oerhört seg! Jag behöver mycket sömn för att fungera..
Men idag då. Gick först upp 6.00 och fodrade/släppte ut hästarna, -6 herrejesus, pep sedan in i sängen snabbare än snabbt och kröp ned i min varma säng igen, det är oslagbart! Klockan ringde sedan 8.30 och det var bara till att kravla sig upp, duscha och sen körde jag in till stan och ner till ridskolan, mockade och fixade till Brimad, och pussade lite på honom i hagen och sen körde jag hemåt igen och hämtade upp syster på vägen.
Var hemma vid 10.30, hämtade bara upp pappa och sen körde vi till faster och åt danska mackor, ljuvligt gott! Och sen for vi iväg till Ikea och handlade lite prylar, dem hade redan plockat upp jul grejorna :O
Kom hem vid 17.00 tiden nu i eftermiddags, ganska slitna, var hur mycket folk som helst på Ikea! Jag tog en timmes powernap, åt lite kvällsmat och nu har jag precis varit ute och mockat och fixat i stallet samt slängt in ponnyerna.
Och nu ska jag bara chilla resten av kvällen.. Har stillat söndag ångesten genom att beställa lite HW täcken till Brimad;
rött, amigo 200 g utetäcke, med tillhörande halsdel i
150 g.
grått, Rambo newmarket fleecetäcke.
brunt, Rambo 200 g, newmarket stalltäcke.
Nu får jag minsann hålla i pengarna, blev endel handlat i fredags med bla;
brun lädergrimma
brunt grimskaft
vita eskadronboots med ludd
vita Jacson dressyrskydd med ludd fram+bak
fårskinnsskydd till dressyrgjorden
och lite annat smått tråkiga men nödvändiga saker som;
några nya naturryktborstar, pälsglans, täckeshängare m.m
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det var inte lite grejor du beställt!