Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1710 ggr
Cilla89a
0

God dagens 15/10 2010

God dagens. Vad har ni för er idag?
Klev upp 6.00, fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut med hunden, åt en macka framför tv:n och sen körde jag till ridskolan, framme vid 8.00 fodrade hästarna, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade o.s.v, var klara med stallet vid 10.00.
Har nog varit ett par minus i stan inatt för vattnet var fruset i hagarna :O
Sedan red jag min stiliga Brimad, attans vad en klippning kan göra mycket :D Han var förövrigt dö-snäll att klippa igår, stod som ett ljus till skillnad från förra året när han var fullkomligt ett nerv-vrak, tror min grabb håller på att bli vuxen :D Tjejen som klipper tyckte minsann han musklat till sig avsevärt sedan förra året, kul att höra :)

Red en timme i ridhuset, och det gick fint, det var "drop in" grupp samtidigt som red i andra änden av ridhuset, så jag hade ett vakande öga på mig av Marie som slängde in någon kommentar då och då. Brimad kändes fin och arbetade på bra, jobbade mycket som vanligt med lösgörande, volter, övergångar, halvhalter, sidförande m.m.
Galet skönt att sedan slippa ha en plaskblöt häst, så det gick snabbt att göra i ordning efteråt, rykta, stretcha, lägga på täcke och sen ut i hagen igen.
Sedan körde jag hemåt direkt.

Duschat nu och ska strax bege mig in till stan igen, hämta upp en vän, sedan blir det en roadtrip, ned till Helsingborg, där vi ska till citygross, helsingborg equestrian, hööks och väla. Sedan ska jag nerom ridskolan påvägen hem och byta täcke på Brimad och sen blir kvällen chill :) Nu är det helg, skönt som tusan!!!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God middag..

Tog mig en rejäl sovmorgon idag, väcktes bara då och då genom att nån av katterna slickade mig på armarna…
Gick upp och gjorde pancakes (alltså små-tjocka) till frukost/lunch. Tänkte åka till stallet alldeles strax och rida en stund. Longerade bara igår för jag var både trött och hade ont i ryggen.

Efter stallet så får jag fräsa över lägenheten med dammsugaren och dammtorka lite, och efter det får jag plugga -har massor att göra…

Ninnii
0

God eftermiddag!

Har två förkylda o febriga barn idag. Hoppas jag klara mig. Ska åka o tvätta Lissans svans i kväll, för i morgon ska vi på Skaraborgsponnyavel utställning. Det var bara tre shetlandsponnysar anmälda, två föl o sen Lissan på två år. Men ganska många welshar av olika storlekar. Vill inte bada henne helt då hon har ganska mycket päls så det hinner knappt torka, sen är det minus här på natten så jag vill inte att hon ska bli kall.

Nu ska jag gå o hämta en kopp kaffe, mums.

Dyblygiad
0

På morgonen var jag hos ortopeden för återbesök med axeln samt uppdaterat mitt arbetskort när jag ändå var på plats sas. Sen var jag o yngsta sonen i skogen o plockade lite kantareller.

Hållit en kort men intensiv hopplektion för Tara och sen avslutade jag med att skutta lite lågt med Gulan som var överlycklig för att få hoppa (förstår mig inte på tanten..men är hon bara glad så varför inte) Är nu hemma efter en hemsk hagelsvärm som kom från himlen. Bara kaninerna kvar att mata sen så är det dags att krypa ner i sängen med chips o dip och mysa Skrattande

MiaMaria
0

Godag!

Hann precis klivia upp i morse innan elektrikern ringde på, skönt  jag hann upp!! Promenad med vovvarna o sen sitta o invända att elektrikern gjorde klart så jag kunde duscha, han va i badrummet o stökade så inte så lämpligt o duscha då Oskyldig Sen iväg på jobbet o här sitter jag än, får göra kväll om 30 min. Då blir de till att åka till Aspås en sväng o sen hem