Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2182 ggr
LinaN
0

God Morgon 14 Oktober

Idag blir det vetrinären och vaccination för Harrys del. Sen ska jag prata snällt med vetrinären om två saker 1) om han mot ingen extra kostnad kan titta på Harry om han haltar idag. 2) om han kan skriva ut medicin till katterna och hunden mot öronskabb. Den lilla hade med sig det när hon flytta hit…. *blä*

Annars är det mockning och matlagning för harrys del som står på schemat. Fortsatt vila förutom då det faktum att  han ska springas och longeras litet för att titta efter hältan.

Efter det ska jag iväg på styrelsemöte med ena föreningen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

God morgon,

Igår var jag först i skolan mellan 9-12 på föreläsning, sen var jag i stallet en snabbis bara för jag skulle till Göteborg på konsert.

Var på Trädgårn och såg Danko Jones, skiiiitbra var dom :D är något mörbultad idag…

Nu sitter jag på parkeringen och väntar på att Ikea ska öppna, mamma ville ha ett par grejer.

När jag är tillbaka i Trollhättan så ska jag jobba lite innan stallet.

Peppe
0

God morgon

tror inte jag ska åka till kossorna nånting alls idag. satsar på att rida, klippa hästen och springa en sväng (måste komma i form inför gran canaria Flört). sen framåt kvällen ska jag hjälpa en kompis att få in sin bil till verkstaden tror jag samt hämta ut en ny telefon. sen är nog dagen gjord!

hoppas på att få lite fler bilder på blacky snart

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

får se hur den här dagen slutar. den började ju väldigt fantastiskt med 3200 i fortkörningsböter-.-

efter jobbet så blir det stall, tänkte rida i paddocken. Men fortsätter dagen lika bra som den började så kanske jag får tugga grus…

Linnea
0

Jag är sjuk, hade feber igår. Idag är en sån där seg skitdag. Ska göra så lite som möjligt.

Skynda långsamt så går det fortare.

Cilla89a
0

God dagens.
Upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut med hunden, åt en macka framför tv:n och sen körde jag till ridskolan, framme vid 8.00, fodrade, släppte ut, mockade, la in eftermiddag hö+krafft, sopade, krattade, bytade vatten i hagarna m.m. Var klara med stallet strax innan 10.00, kanske inte så konstigt när vi var 5 pers ;)
Sedan slappade vi en stund i teorirummet och sen red jag Brimad, i skogen, helt själv, och han var snäll :D Han var pigg och glad och kändes fin :) Var ute 40 min.
Sen fick han traska ut i hagen igen och jag körde hemåt :) Ätit lunch nu i form av 2 mackor och nu ska jag bara chilla framför datorn, tror det får bli en powernap med lite senare, för jag är trött.
Ska ner till ridskolan igen ikväll, Brimad ska klippas 18.00!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

En dag sent men ändå =)

I går red jag först Clabbe på morgonen, ett lättare dressyrpass med kandaret, gick inge vidare, kändes att han vilat en vecka samt håller på o sätter sin gigantiska vinterpäls, stel o stum o kroppen hängde verkligen inte med, men kvick i skallen iaf.

For sen hem i duscha o sen till hemgården i Aspås för hundbus o plocka rätt på lite saker innan jag åkte till en kompis o fikade lite. Hem o laga middag o sen iväg på besök igen innan jag o sambon landade i soffan (såklart med vovvarna Oskyldig) o kikade på film