Tråd för våra gammlingar
Gör en likadann tråd som "Tråd för våra ungponnysar & hästar", fast gammlingar istället! Berätta lite om hästen och lägg gärna upp en bild :)
//Anna Odenbrand
Här är min lilla newforestkille på 18 år, Börsgårds Curazo "Curre" (: Han beter sig som stallets yngsta häst, men är den äldsta ! I skogen ska de gå snabbt, medans i padocken lugnt och prydligt! Värkligen en jättemysig häst, fick hem honom för bara 9 dagar sedan men känns som om vi redan har ett speciellt band och hoppas på många fler år med honom! :)
//Anna Odenbrand

Min Japp är en 28 årig gammal och klok man :)
Korsning mellan bara gud vet vad.
Har under större delen av sitt liv gått på ridskola, närmare bestämt i 10 år, och sedan köpte vi honom för 10 år sedan från ridskolan då han skulle gå i pension som 18 åring.
Min första och enda ponny, och han är idag livsnjutare på heltid :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Flamette är ett 18 årigt halvblod efter Flamingo. helt underbar att rida och gudasnäll att hantera, har haft henne i 2 månader nu men tyvärr märks de att hon gått med mkt okunniga på ryggen och är lite döv i munnen tyvärr. jag hyr henne årsvis och hon är min fösta stora häst :) tyvärr har hon svårt att gå själv i skogen vilket jag övar på för fullt då jag är van att rida själv mest så e de en viktig sak för mig.
men är jättesuperduper lycklig att jag har henne

Här är min foderponny La Venza, 148 cm kraftig svensk ridponny som jag har haft idag exakt 2 månader :)
Hon fyller 20 år i januari :)
Ska börja tävla i dressyr med henne =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Blacky, irländsk import född 1996 maxad D. tävlat upp till La hoppning, hoppar 140-145 cm på hemmaplan. är mest tränad dressyr sista 2 åren, men har tävlat lite hoppning vid sidan av.
rolig och personlig häst. ALLTID snäll men knepig att rida innan man lärt sig honom (hatar när folk skriver så men här stämmer det faktiskt). ska köpa mig en lättriden häst nästa gång 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

5# Förlåt men det är väl inte gammalt? ..
Rest in peace Valkyrie!

#6 jo det är gammalt =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

7# hehe inte enligt mig men jag är nog inte så insatt direkt i hästvärlden :P min är 19 och det kan jag kalla gammalt men jag hade inte sagt det om hon var 15 hehe :P
Otroligt fin din är :) kan själv inte lägga in bilder tydligen men det kommer.
Rest in peace Valkyrie!

Min älskade Gulan är 17 i år. Hon blev gammal när jag bestämde mig för att betäcka henne
. På henne märks det tydligt att gamla hästar inte ska vila för mkt för varje gång hon kom hem från hingsten så var hon stel o hade ont, både av själva betäckningen men även för att ha stått i en vecka.
Vi har nu under hösten försökt få igång henne igen och just nu motionsrids hon men hon har det jobbigt, är därför under smärtlindring men vi får se om det hjälper henne i längden.
Hon är iallafall högt älskad av alla, har utbildads till MSV och min dotter har tävlat henne LA3 innan hon blev för dålig.
Hon äter tabletter i 5 dgr till, sen ska veterinären komma ut efter ytterliggare några dagar och sen får jag se vad vi gör 
#6 håller med dej, inte gammalt alls, hästen bästa ålder ju :)
#9 Nej va trist!
Håller verkligen tummarna för att hon ska kunna vara med lite längre, hon går inte alls att ha i avel heller då?