Godagens 13/10
Gomorgon gänget!!
Här är de en vanlig dag med jobb, har nyss börjar o ska knega på fram till 15. Sen blir de hem till hundarna o käka lite innan de är dax för träning vid 18:30.
Lite småhalt på vägarna när jag for hit in till stan, känns skönt att jag bytte till vintertassar på bilen i måndags!
Hoppas ni har en fin dag!!
morn
idag har jag haft sovmorgon,skööönt.
Sambon hade fixat både hundar och hästar samt gått till skolbussen medsonen,han är en pärla i bland 
Ska på utbildning idag, ett hundfoder som ska´tas in på zoobutiken jag extrar i.Ska bli mkt intressant.
Annars händer inte så mkt idag. Underbart väder idag, 5 +grader och strålande sol. Heltperfekt dagför en ridtur, vilketjag tyvär inte hinner med idag… 

God morgon
Sov lite för länge idag, blev väckt av ett telefonsamtal vid 9 om att utlandsresan ska betalas idag. finns ju värre saker att betala!
och billigare 
hade glömt att hovslagaren skulle komma igår, tur han hittar hästen själv. nån ridning eller klippning hann jag därför inte med eftersom kusen var upptagen när jag var där. ska försöka hinna med både ridning och klippning idag dock, han ser för jävlig ut i all päls 
men först frukost och en sväng ut till kossorna!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Kväll.
Jag är hästledig idag igen. Men imorrn blir det vetrinär, hältkoll och vaccination. Sen styrelsemöte i ena föreningen.
Men dagen har vart mer eller mindre totalt genomtrist…. Funderar på att möblera om vardagsrummet bara för att ha nått att göra, samt att jag får en god ursäkt att städa iordning i dvd-hyllan och spritskåpet (som nu innehåller mer handarbetssaker än sprit, ja sprit o sprit, mest tomflaskor där faktiskt…. Men det SER bra ut.)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Jag är trött, och sliten.
Dagen har rullat på, som vanligt.
Upp vid 6.00, fodra/släppa ut, mocka/fixa, duscha, ut med vovven, äta macka framför tv:n och sen iväg till ridskolan, framme vid 8.00 som vanligt, fodra, släppa ut, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta o.s.v. Vi var bara 2 pers idag så stallet tog lite längre tid, men var klara runt 11.30, åt lunch, och sedan var det handikappslektion som av-verkades genom promenad i skogen, lite trevligare det än att gå varv efter varv i ridhuset. Sedan tog vi in hästarna vid 14.30-tiden och sen red jag Brimad på ute-ridbanan i drygt en timme, gick kalasbra! :D Traven kändes asbra och galoppen bra :)
Vi traskade även över några bommar som låg ute, och det gick ju bra det med, efter lite övertalning ;)
Sedan blev det ordentlig avskrittning runt anläggningen.
Gick så himmla bra idag, så imorgon får det bli ut och busa och dra järnet i skogen :D Ska försöka se till så någon praktikant kan låna häst och följa med, pallar inte ta "rida ut själv" dusten, tog ju sådär ½ år innan jag kunde rida ut själv här hemma.
Kom hem vid 17-tiden, blev en timmes powernap, hur skönt som helst, lite kvällsmat på det och nu ska jag strax ut och ta in hästarna och sedan blir det matteplugg med pappa, traadigt :/
Medarbetare på Dressyr.ifokus