God morgon 9/10
Har hunnit vara lite aktiv idag! Jag har krossat tegelpannor i hönsgården och sen har pojkarna o Therese kommit med massor av lass med ny jord som vi lagt ovanpå. Halma inne o lite av utegården fixade jag dock själv. Sen har vi pysslat lite med kaninerna men nu har jag ont så jag ska passa på att vila medan Therese är en ängel o tar alla hästarna idag.
När Fredrik kommer hem så hoppas jag att vi ska (läs han) få klart det sista facket på nya kanindelen så sista frassehonan kan flytta in för vintern. Det är lite ruggigt när grävling o räv tassar förbi nattetid och Smörblomma sitter i stora utehägnet…..
I kaningården så har Bovete 7 små viltgula glin som nu börjat komma ur boet, de är så söta!
För övrigt så ska jag bara sparka igång brodyr maskinen och få lite gjort som ligger på hög. Har 10 sadelöverdrag som skall broderas…..

God dagens, vad har ni för er denna fina höstdag? :)
Jag klev upp 6.20 fodrade/släppte ut hästarna och sedan gck jag in och sov vidare till 9.00, mer än härligt kan jag tala om!
Blev lite stressigt när jag gick upp vid 9.00, duschade snabbt och sen for vi direkt in till stan och ner till ridskolan och checka så allt var bra med Brimad och framförallt att han var ute i hagen, inte lätt att släppa kontrollen ;)
Men dem hade fått frukost redan 7.00 imorse och var ute i hagen vid 8.00, så det vart ju finemang :)
Sen körde vi vidare och handlade :)
Kom hem vid 12.00, har käkat lite frukost och kollar nu rundor på webb-tv.
Ska ner till ridskolan senare i eftermiddag, mocka och fixa och sen ska jag och Brimad gå promenad i skogen, gå trollsjörundan och klättra, tar ungefär en timme, passar bra i detta fin, fina höstväder, +10 grader, klarblå himmel och strålande sol..
Anläggningen är uthyrd i helgen, ponnydressyr, så det blir vila från ridningen både idag och imorgon, men det gör inget, har blivit en ganska intensiv vecka, börjat lägga in galopp och ridit i ridhuset både tis, ons, tors och fre och igår kändes han lite trött, tung och dragig, så jag hoppas det gör susen med några dagars återhämtning nu, annars blir jag mindre glad :/
Sen blir kvällen chill i soffan med 3 hyrfilmer, chips och glass, i like :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Gokväll!
Har idag hållt mig låååångt borta från datorn då jag inte ville veta resultatet från hoppsemin..
Har istället varti iväg och köpt spån, lekparken, farmor och farfar samt barnen har ridit, vi har fått hö och hösilage.. sen varit nere o köpt en gooo pizza och dricker nu ett glas vin..
Ska strax gå ut och göra stallet och ta in flickorna..