God förmiddag 7 okt
Straxt före 06.00 hoppade jag in i min lilla röda stallbil och åkte upp för att morgonfodra, regnet strilade ner…
Vid 08.00 regnade det fortfarande när jag åkte nästa vända för att släppa ut hästarna. Mockade och fixade mina egna boxar och sopade båda stallen.
Ridning blir senare idag och så lägligt att det är dressyr på schemat
så man kan smyga sig in i ridhuset med gott samvete!
Nu blir det att tvätta, tvättstugan svämmar över….
Ha en skön torsdag
Maria
Jag o barnen har sovit hos mor o far i två dagar för vår vattenpump har gått sönder o jag klarar mig inte utan vatten. Som tur är har våra sommargrannar en vattenpump ute som de tar sitt vatten ur så där kan jag hämta vatten till hästarna. I kväll skulle rörmockaren komma o kolla på pumpen o sen beställa en. Hm undra när det är klart då.
Löshoppade Lissan igår o hon har börjat fatta grejen nu o taxerar o hoppar så fint nu. Han som håller i det tycker att hon har himla fin teknik. Hoppas hon kan visa upp det nästa år på treårstestet.
I våras kom en kvinna från Hemmets Journal o ville göra ett repotage med oss o Bill, nu äntligen hade det kommit med. Så titta gärna in det:o)

Godag!
Jag jobbar, fram till 15:45 men funderar på o sjukanmäla mig sista stunden, mår så himla konstigt. Började dagen med att nästa komma för sent till jobbet då jag kollat fel på schemat, hade gott om tid på mig hemma från att klockan ringde till att jag planerade åka men så insåg jag att jag började en timma tidigare än beräknat så de blev lätt stressigt. Väl på jobbet gick allt bra tills första rasten då jag drack en kopp kaffe, 30 min senare höll jag på att svimma, blev yr, kallsvettig o alldeles konstig o sen har de suttit i resten av dagen, vet inte alls vad de e för något, felande kaffe?
Så hem o sova o ta de lugnt står på schemat, trist

Tiden går, snart är det helg igen, och det behövs för jag är seg som tuggummi!
Upp 6.00 fodra/släppa ut hästarna, mocka/fixa i stallet, duscha, ut med hunden, äta macka och sen iväg till ridskolan.
Brimad käkar sitt krafftfoder inne, sen åker han ut direkt och så äter han sitt hö ute, så han är ute i hagen vid 8.10 ungefär.
Sedan är det bara till att fixa och dona med stallet, släppa ut resterande, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta, fylla på vatten i hagarna o.s.v.
Riktigt höstrusk idag, grått och spöregnat hela dagen, så hästarna fick komma in redan 13.00.
E:on håller på att gräva ner el-kablar, rätt genom hagar och anläggningen, så det är fruktansvärt stökigt för tillfället.
Red Brimad direkt efter att ha tagit in hästarna 13.00, i ridhuset, det satt extra fint en dag som denna ;) Red 40 min, har börjat lägga in lite galopparbete nu, och det känns som vi hittar tillbaka lite för varje dag till den fina form vi hade innan muggen slog till..
Sen var det pyssel och fix med Brimad, brukar se till att skritta av länge, strectha, tvättar och smörjer det benet som det finns pytte med mugg kvar på, ryktar, och sen går vi på 10-20 min promenad, så han dels torkar (jag måste se till att få honom klippt typ nu på momangen), och sen dels för att han ska stå på box sen resten av dagen, viktigt att skritta efter ridning, så han inte stelnar till i boxen.
Var klar vid 16.00 och då drog jag mig hemåt, hem kommen nu och ska krypa ner i sängen och ta en powernap, jag är trött!!!
Sen blir resten av kvällen chill!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fortfarande hemma för min hjärnskakning + trasiga axel. Har målat lite med vä hand så nu har jag ont i båda axlarna. Pysslat lite med kaninerna och sen sovit tills kakmonstrena kom hem och det blev dags för kakbak o lasagne. Är hästbefriad i 2 v så min kompis Madde körde tjejerna till stallet och har ridit Gulan åt mig.