Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: tävling
Läst 1603 ggr
SuperLivis
0

Tävling nästa helg!

Nästa söndag ska jag starta LC:2, första gången på ett år ! ^^

Men eftersom det är på ridskola så blir det LC:2 nu! Jag vet inte vilken häst jag får (förhoppningsvis min skötarponny, vilket jag tror) men då blir det nog min sista tävling med henne! :(

Någon som har tips på helhetsintryck osv. ? ^^ Jag hade komma flera timmar i förväg (om hon nu inte går knattelektioner som hon brukar .. :<) och knoppa. Hade även tänkt köpa flätgelé från Hööks så att de blir extra snygga! Ska jag ha rosa rosetter med vita prickar i? Och jag har inget vitt schabrak, bara ett mörkblått dressyrschabrak.

Tips?

Lindbygarden
0
Marre89
0

Roligt! hoppas det går bra för dig. Tänk på att ha blicken uppåt, de ger ett intryck på att man är rak och fin i ryggen å så plus att det ser snyggt ut!

Måste bara få fråga, vilken ridskola är det du rider på?

Lindbygarden
0

Ett tip är att tänka på att rida nogranna vägar, mkt poäng att plocka på det!

SuperLivis
0

Tack för tipsen! :)

Jag rider i Malmö :)

Invisible
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som #3 säger, -vägarna. Det är det viktigaste i LC:n. Men mjuk, -och enkelheten i övergångarna, ryttarens sits och hjälper samt tempo och rytm är spelar också stor roll. Dessa hjälper även till att påverka hur du rider vägarna. Och sedan -le mot och se glad ut! Själv smäller jag alltid av ett supersmajl när jag rider upp och hälsar, och domaren ser alltid lika lycklig ut tillbaka. Supertråkigt med de ryttare som sitter och ser ut som om de precis mördat någon, snacka om off!

Men det absolut viktigaste av allt, -HA KUL!

SuperLivis
0

Det var en ny domare som bara dömde om hästen gick på tygeln (då fick man höga poäng), vilket inte min gjorde .. Kom 6 iaf och fick rosett :) Jag fick kommentaren längst ner: Jättefin och noggrannuppvisning, snygg sits men hästen gick ej på tygeln hela tiden.