Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 3643 ggr
LinaN
0

God morgon 5 oktober

Löjligt tidigt för en dag då man både är hästledig och borde ha sovmorgon! Men förstår ni idag är det tvättstuga 7-10… *blä*

Dock har vi en väldigt fin soluppgång på gång just nu. Vädret är svalt men inte direkt kallt. Nästan milt ute och inget regn så långt ögat kan nå.

Dagen här bjuder på mer städning förutom tvättstugan, sedan handarbetsmöte inom föreningen under kvällen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lothar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Slapp morgonfodringen idag då T ändå skulle rida tidigt, så jag åker straxt upp och bara släpper ut dom. Ska skjutsa mamma till vårdcentralen idag då hon ska ta bort stygnen.

Dottern åker till Stockholm med skolan idag och kommer inte hem förrän sent i morgon.

Har avanmält till helgens tävlingar…valacken måste få komma in i box och kissa….tävlingsarrangören lovade ringa tillbaka till mig igårkväll om de kunde fixa box….har ännu inget hört och då det fortfarande gick att avanmäla så tog jag det säkra före det osäkra och avanmälde. Vi hade dessutom 2 tim bilfärd dit enkel resa så just nu känns det som ett bra beslut….

Har funderingar på vad jag ska göra med stoet…hon håller inte för den ridningen jag vill, dvs, ridning 6 dagar i veckan inkl. 1-2 dagar för instruktör (ingen hoppning!), skulle så gärna vilja hitta nån som vill rida 3-4 dagar i veckan och vill ha en välutbildad och lite speciell dam och ha henne på livstidsfoder….men hitta en sån människa det är inte lätt…

Maria

Peppe
0

God morgon

Har just gått upp och gör den vanliga morgonrundan inne på iFokus och facebook, samt kollar hästannonserna Flört ska städa och tvätta lite nu på förmiddagen, sen på dagen ska jag åka med en kompis in till vårdcentralen. han fick soda i ett öga i helgen som frätte sönder hornhinnan, tur hade han som inte blev blind! sen ska vi på diverse ärenden, jag ska hämta ut mina skär bland annat så jag kan klippa Blacky i veckan. sen ska hans bil besiktigas innan vi åker hem igen.

sen ska jag till stallet, funderar på att hoppa lite =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

Godmorgon!

#1 låter som en perfekt läromästare för en som inte hinner rida 7 dar i veckan!

# 2fy farao va otäckt!Förvånad

Här skiner solen men det blåser som attan ute!

Ska strax knata över till grannen för att hämta lite ensilerad lusern, håll tummarna för att mina hästar gillar det för det blir ruskigt mkt billigare att ge plus att vore så smidigt!

Kanske får hälla betforvatten över annars eller lägga det lite i blöt i betfor.

I övrigt händer inte så mkt här hemma idag.. lite plock och koll på att dottern får i sig så mkt vätska som hon ska ha.

fridak
0

jobb som vanligt här. ska dra på mig ridkläderna efteråt och bege mig upp på hästryggen. Han har stått ett tag pga mugg i ett bakben. Lite träligt, för det började på ena bakbenet där han troligtvis blev ormbiten. när det gav sig där så kom det på ena fram och nu är det på andra bak. Han har aldrig varit halt men svullen så det har känts fel att sitta upp och rida men igår så kändes han fin i benen iaf så jag håller tummarna för att det är likadant idag. 

Nu ska han ridas igång på riktigt, så han går ca 5 dagar/vecka. Vi har fått träningstider på fredagar nu också:D

Dyblygiad
0

Jag går på halvfart. Kan inte ta mina starkare värktabletter för jag blir hög på dem och måste köra sonen till hans logopedtid på fastlandet idag. Har därför ont både i axel arm o huvudet, fast det är kanske inte så konstigt med tanke på min rejäla kullerbytta i galopp.

Kirurgen undrade hur fort hästen hade sprungit när jag åkte av……måste montera en hastighetsmätare på Ida nästa gång jag rider ifall jag flyger av ……..

Ett hett tips är att om ni planerar att åka till akuten så ha snygga underkläder på er……Förvånad

Lindbygarden
0

#5 De e la för goKyss

Hur såg det ut?

Ninnii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Idag har jag vart på BVC med lille Simon. Han vägde nu strax över 10kg o är 10månader. Min stora flicka på 4 1/2 år väger 14kg, inte så stor skillnad, hi hi.

Tänkte gå upp till ridhuset o longera eller tömköra Lissan en liten stund. Sen i kväll ska vi äta kantarellsmörgåsar. Mums

Ha en bra dag!

Bilden föreställer Simon som har hittat en kakbit efter Matilda, han tyckte den smaka smaskensGlad

Cilla89a
0

God dagens.
Strulig dag, ponnyn vi tog hem igår som sällskap åt Japp, Haldor, har tidigare gått med en privathäst i hagen nere på ridskolan, denna privathäst är speciell, extremt ranghög och praktiskt taget riktigt elak mot de flesta andra hästar, men det har funkat bra med Haldor, så igår hade ju denna privathästägaren foret upp i taket över detta att vi tagit hem Haldor och bossen hade ju "glömt" att berätta detta då för privathästägaren, så det var ju värsta rabaldret.
Så jag fick ett sms igårkväll från bossen när jag låg och sov om vi kunde köra tillbaka Haldor och ta en annan ponny istället och då blev jag riktigt jäkla irriterad! Japp hade ju precis blivit bekant med Haldor, hux flux, en dag senare skulle han byta kompis?! Det känns illa nog att ha tagit bort Brimad från Japp.
Men det var ju inte så direkt att jag kunde säga nej, men hon fick i alla fall själv fixa hit en annan ponny och köra tillbaka Haldor.
Så nu har vi en D-ponny som heter Marco istället, skimmel, 11 år, snäll som få, men håller lite dåligt för ridning verkar det som :/ Är nu åter halt på samma ben som han var en period i våras, så nu ska han få lång-ledigt för att se om han läker ihop ordentligt..

Ja, så tvära kast med andra ord..
Med dagen har rullat på bra nere på ridskolan i alla fall, vi är ju för tillfället hur många som helst, så det går kvickt att få undan, var klara vid 10.00 idag igen.
Brimad blir mer och mer hemmastadd, legat ner och sovit i boxen inatt och hade ätit upp all sin kvällsmat när jag kom imorse klockan 8.00, så han verkar ju inte tycka det är allt för hemskt, det är nog mest jag ;)
Jag låter han äta sitt krafftfoder inne, sen åker han ut i hagen direkt och äter sitt frukost hö ute. Han är dock lite orolig till och från i hagen, vandrar endel och skriker på flocken när dem inte står uppe vid grinden, så han kan se dem. Men ihopsläppet med hans hagkompis gick bra, en privatponny, C-ponny, sto. Det luktades lite och sen var det bra, Brimad blev dock lite besviken över att det var en svårflörtad dam, han fick inte komma nära för att klia och pilla, så han hängde mest över staketet och kliade på sin hag-granne istället som uppskattade det desto bättre ;)
Passade på att rida Brimad sen vid lunch när vi var klara med stallet, det kändes fantastiskt skönt att bara behöva gå 50 meter och vips så var man i ridhuset! :D Blev ett lätt pass, är inne på 4:e igångsättningsveckan, ska börja lägga in lite galopp denna vecka, men eftersom han vilat både i söndags och måndags, så blev det ett lättare pass idag med skritt och trav. Kändes fräsch och fin, väldigt ambitiös, men han är rätt lång och älgar på rätt bra ;)
Under eftermiddagen flyttades Marco hit och Haldor togs hem, åkte med bossen. Och sen när vi kom tillbaka till ridskolan vid 15.00 var hästarna precis insläppta.

Precis hemkommen nu och ska äta lite kvällsmat och sen blir resten av kvällen chill! Jag är ledig från matten en hel vecka till :D Blev bra paff igår när jag tog fram böckerna och kollade schemat ;) Det kändes bra det!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Gokväll!

Jag har jobbat 7-14 idag o sen bar de av till stallet för att ut o rida Clabbe. Hade världen motivation o kastade på kandaret i bara farten, va 2 år sen jag red honom på de sist o då gick de totalt värdelöst men idag tänkte jag att när jag har sån motivation så ska de minsan gå. Han hade slagit på sig lite på vänster fram men de är helt normalt när de gäller Clabbe, han e sån klant, "blåmärken" både här o där titt som tätt. De har blåst storm här idag o Saga varit i stallet så han lär väl ha sprungit. Väl uppe så skrittade vi iväg till ängen där jag tänkte rida o väl där började jag trava o till o från så kändes han ojämn, suck. Så upp på asfalten o trava, kändes bra när jag hade honom rak. Satt av o sprang med honom o såg inget, upp igen o testade o de va när jag ställde till höger som de kom en liten liten ojämnhet. Så de va bara vända o gå hem, linda om honom o låta han vila några dagar. Han brukar inte va känslig men slaget satt väl dumt till idag. Inget jag är vidare orolig för men trist de händer, men så e livet med fullblod… Men de lilla jag hann känna på kandaret så va de positivt iaf! Ryckte manen ist o blev riktigt nöjd, fick bort den tjocka delen som alltiv jävlas i mitten, även om de blev lite väl kort i min smak.

Nu sitter jag hemma o ska väl till o äta något o sen vet jag inte vad som händer, hundarna ska få sitt o så kanske lite tv.