Vår nya häst
Ja igår fick jag kontrakt på vår nya häst.
Han kommer nästa tisdag!!
Heter Starelv och är född 2001, kallblodstravare på dryga 1.55. Han har gått på travet men har sista tiden gått som promenadhäst. Blir en del att jobba med men ska bli mycket roligt och skönt att komma igång i kroppen igen.
Sen rider äldste sonen western nu och har blivit klar med att han ska praktisera där så han är mycket glad över att det kommer hem en trygg häst som han kan hålla på med samt rida litegrann.
Nu ska jag försöka hitta ett hackamore till honom.

Kul!! Vad e de för stam på honom o vad har han presterat på travet?? Varför hack?
Tider vet jag inte men han har gjort dryga 45 starter och sprungit in kring 150 000 är import Norge och efter Spang Best.
Han har ärrvävnad i munnen, kan gå med bett men tänkte att jag kan ha hacket vid uteritt osv. Får se hur han ser ut när han kommer hem..
Sen gör det inget att ha lite olika bett att varva med, idagsläget har han gummibett.

blir inte friktionen större med gummibett?

#2 ok, har ju lite koll på travarnordisarnas stam sen jag höll på mkt mer dem när jag va liten. Varför ärrvävnad? Han såg himla söt ut! =)
#3 De brukar bli de
#3 Tror också det, inte vi som satt gummibett på honom. Hoppas att han ska trivas på tredelat bett sen.
#4 Jag vet inte varför, har hänt på travet, hade ärrvävnad när han kom till dem. Han är jättesöt! Han reser till oss från Östersund nästa måndag

Från Ösd?? Vem har honom o vart? O vad heter han egentligen? Tänkte kolla sportinfo 

hittade honom 
Skitsöt kille! :D
Jag rider med vanligt ponnyhack på Harry, fungerar ypperligt. Har det inställt på yttersta hålen på nosremmen och har köpt en längre kindkedja (börjes billiga nylon+kedja typ 50kr) och den passar han tjockskalle.
Dock ska jag tillverka en ny nosplattedel i läder som sitter bättre hade jag tänkt.
Stohästhacken brukar bli för små för kallblodshuvuden har jag märkt, och de skaver en hel del.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 Men hur kan ponnyhacken passa om storhästhacken är för små??
Jag har aldrig ägt ett hack i hela mitt liv och har noll erfarenhet när det kommer till dessa.

säger man inte ponnyhack till hacken med korta skänklar? sen finns väl dem i stl full också även om det är ponnyhack?

Tänk på att köpa ett hack gjort i läder om du köper ett ponny hack. Tror jag har mitt kvar om du vill köpa de?! Kan kanske skicka de med hästen på en gång?! ringer dig när jag slutar!

vilken chamör :D :D
vad kul att du äntligen fått fatt i en ridpålle :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#11 japp vore kalas!
Ponnyhack är de med kortare skänklar, det påstås att det ska finnas ponnyhack i storhäst storlek, men jag har aldrig hittat några sådana.
Storhästhack, de med långa skänklar är oftast för trånga runt nosen och ger därför skav, de brukar ju vara läderlindade eller med cykelkedja med plastöverdrag över nosen.
Det jag har på Harry är Ponny, som är utspänt så att det passar, men det är precis på gränsen…. därför ajg ska modifiera o göra en lädernosdel för den som är idag är syntet/läder.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Sockersöt! 
sketasöööt
mkt info vill vi ha sen hur det går med ridningen 

#14 Jag har ponnyhack i st full och de skarpare hacket är mjukt över nosen med en gummislang (ej hård tex plastslang) över
Testar kopiera in bilden, kan inte lägga upp den på vanligt vis just nu

#17 Oj det såg ju läskigt ut!
mitt hack (som jag har på min kallblodstravare
) är inte av dendär typen. utan av det vanliga, tror ja..
jag har ett sk ponnyhack till min storhäst.
http://www.henrikssonsridsport.se/page32.html
skrolla ner på sidan så hittar ni hacket som jag har
Så igår kom han men eftersom det blåste fruktansvärt mkt kunde vi inte ta trailern över utan han har fått stanna hos en vän tills på lördag
Kom igår och är precis lika söt som han ser ut!
Jonte och Erik for till Anna och hämtade honom då vi har magsjuka i huset.
När de kom hem gick jag ut för att lasta av åt dem men då var de i full färd att fixa det själva

#23 Åh, vad söta! Grattis! 
#24 Tack!

Åhh han är gudasöt ju!!! 
En riktig gobit Jasmine