Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 2065 ggr
Cilla89a
0

God dagens 4/10 2010

God dagens. Vad har ni för er idag?

Här har det varit fullt ös medvetslös, typ!
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut med hunden, åt en macka framför nyheterna och sen for jag in till stan och ner till ridskolan, var redan fodrat när jag kom ner vid 8.00, en privatare som skulle rida vääldigt tidigt! Förmiddagen rullade på bra, 3 nya praktikanter som ska vara där en månad, nya praktikanter för jämnan, visst jättebra, men jobbigt när nytt folk ska in i rutinerna, en himmla massa förklarande och frågande.

Var klar med stallet redan 10.00 och då körde jag hem, tog in hästarna, lastade Brimad och sen körde jag och mamma ner honom till ridskolan, ställde in i boxen, där han fick stå och mumsa hö medans vi körde hem ponnyn som ska vara sällskap åt Japp, som förövrigt heter Haldor ;)

Körde sedan in mot stan igen och inom lantmännen för att köpa krafftfoder till Brimad. Och sen ner till riskolan, släppte ut Brimad i en grushage själv, där han fick gå och checka läget och hälsa på grannen han ska släppas ihop med imorgon och under tiden bar jag in foder och utrustning.
Tog in alla hästarna sedan vid 15.00 inkl Brimad då givetvis.
Och sen körde jag hemåt, släppte ut Japp och Haldor i lilla hagen och det gick lugnt och stilla till, det pussades lite och sen lite lek på det och sen var det bra, nu går dem jämsides och betar i hagen :) Skönt!

Nu är jag precis inkommen och känner mig rätt sliten, dagen har verkligen gått i ett, har inte ens hunnit käka lunch, så jag är rätt jäkla hungrig nu, så nu ska jag tassa ner och äta kvällsmat och resten av kvällen blir ytterst chill, får väl ta tag i matten igen, vi fick ju ledigt en vecka efter provet vi hade för en vecka sedan som jag förövrigt fick G på :D Häärligt!

Känns faktiskt rätt vemodigt och konstigt att Brimad står nere på ridskolan, har haft han utanför dörren nu i 2 års tid och vips så står han 2 mil härifrån inne i stan nere på ridskolan.. Jag saknar han redan :/ Mitt hjärtebarn.
Han är förövrigt redan poppis nere på ridskolan, han är helt översocial, så han står mest med huvudet över boxkanten och blir klappad på, och matad med diverse hästgodis, morötter, äpplen m.m ;)
Vi får se hur länge detta håller nu, jag gillar ju inte riktigt att dem står inne sådär 18 av dygnets 24 timmar och när dem väl är ute är det i grushage, så långt ifrån min typ av hästhållning man kan komma :/
Så vi får se hur länge mitt samvete pallar med detta ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God dag

idag var jag och 2st från stallet ute på en 1,5 timmes utetur.. Hottie var taggad som tusan i början och hoppade mest omkring, lite knöligt när man ska över en 100-väg men det gick fint.
Sen åkte jag hem och packade in lillkatten och körde till veterinären för röntgen av hans svans.
Resultat; öronskabb för det första -men det är ju rätt lätt avhjälpt. Sedan saknar han känsel i de yttersta centimetrarna av svansen efter det som har hänt med svansen. Röntgen visade att den kota lösts upp så det är ett glapp i skelettet. Den yttre biten av svansen måste amputeras men gick inte idag då han är för liten och klen än.
Blir skitdyrt eftersom katten (obviously) inte är försäkrad, men det måste göras :/
Nu har jag lagat lite mat och ska jobba med skolarbete…

Cilla89a
0

all heder åt dig, som hjälper den lilla katten Skrattande

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Hoppas det ska gå bra för Brimad!

Jag väntar ju bara på att du ska vilja ha en fux till där hemmaOskyldig

Här har lilltjejen varit magsjuk så jag är trött och sliten men sitter uppe sent för lite egen tid!

Jag har faktiskt skrittat på Starelv! Det gick bra men en mkt pigg och het pålle som tyckte det där med skritt var vädligt onödigt.. Så det blev fokus på halter och slappna av..

Själv är jag mer skev i bäckenet än vad jag trodde så det blir till att gå till naprapat och sen träning.