Gomorgon 1/10
Godagen tjejer!!
Vad har ni för planer idag?
Sett att ni skrivit att ni skrapat rutan, de har jag gjort en vecka
men jag njuter av de, snart kan man åka skidor
Snön ligger så fint över fjällen!
Jag jobbar fram till 16:30 o sen ska jag iväg o göra iordning för svärmors 50-års kalas i morgon samt såklart ska hundarna få sitt. Hinner jag, dock tveksamt, så ska jag åka o rycka manen på Clabbe oxå.
Hoppas ni har en fin dag!!
Godagens
Här har vi magsjuka idag så jag kommer vara frånvarande tills det lagt sig.

god dag!
jag behövde skrapa rutan igår men idag behövdes det inte:D
jobb idag, efter jobb så blir det sn sväng förbi stallet och efter det så kör jag hem till småland.

God dagens.
NU ÄR DET HELG :D Underbart, underbart, underbart!
Blev ändrade planer igårkväll, slutade med en ljuvlig kebabtallrik inne i stan med gammla stallgänget..
Men idag då, klev upp 6.00, kändes riktigt, jäkla, tungt, att gå upp idag, kom inte i säng förrens vid 23.30, och sen medveten om att dem andra var lediga från skola/jobb och skulle sova länge, så det sved rätt bra, jag ville såå gäärna gå och lägga mig igen, men icke att jag fick det..
Det gick kvickt som tusan nere på ridskolan idag, har börjat en praktikant från ett hästgymnasium som ska vara nere på ridskolan tors och fredagar, fram till jul, och hon är minsann effektiv, det gillas! Så vi var klara med stallet redan vid 10.00, och sen jobbade vi lite med en unghäst, hängde och skrittade lite på och sen körde jag hemåt vid 11.00 redan :) Ätit lite lunch, kollat på "halv åtta hos mig" och "Idol" och nu ska jag strax ut och rida Brimaden, det blir skritt ner till fältet för lite travarbete.
Sen ska jag ta en powernap och sen ska jag köra in till stan med hunden och gå en sväng och köpa lite godis med hem ;)
Och sen blir det chill i soffan all night long :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Gomiddag!'
åkte till stallet tidigt idag. Red ca 40 minuter, fick galoppfattningarna i bägge varven att fungera. Dock blev han väldigt flack o eländig i galoppen. Jobbade en del volter och några serpentiner, samt några försök till öppnor. Stel som en planka i höger sida iaf när man försöker böja ut den sidan. Men då har vi något att jobba med iaf.
Sen åkte jag och en stallkamrat och tittade på stallplats. 1000kr/mån, då ingår alla in och utsläpp, 4 fodringar per dag. stallet är luftigt, fritt i nock. torven är 8 kr billigare hos henne än hos återförsäljaren där jag får hämta det själv. ridhus på 3 minuters skrittavstånd (1000kr/halvår) med tillgång till paddock, travbanan och terrängbana i skogen. Enda är att det ligger litet väl långt ifrån där jag bor och att hagarna inte är lika generösa som de vi har i dagsläget, men vad gör man när stallet ska lägga igen?. Men skulle vara guld o slippa jourer. :D så nu har jag ställt mig och Harry på kö.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#4 De nya stallet låter ju superbra!! Frånsett att de är lite längre o åka då men de kanske du tar igen på den samanslagna kostnaden?
#5 det känns väldigt bra gör det. Hon har inga lediga platser nu men köar som sagt.
Räknade lätt på det, idag betalar jag 1600 + torv (ca 300kr/månad) + kraftfoder ca 100kr/månad dvs totalt 2000kr/mån.
Nya stallet, 1000kr + torv 300 + foder 550 (hösilage + kraftfoder) + 160kr/mån ridhushyra = 2010kr/mån
och jag o medisen har pratat om att dela på ridhuskostnaden så då blir det ännu billigare. Har räknat högt på 10 kg grovfoder per dag iom att jag inte ha analysen men är värdena bra så kör jag nog bara på att ge litet extra mineraler och litet linklipellets o en säck linkli räcker en säsong så det minskar ju kostnaderna avsevärt:)
Så rent allmänt så förutom längre resväg o mindre hagar så får jag ju mer för mina 2000kr/månad!

#6 låter ännu bättre nu ju! O så nära till ridhus, skönt! Hoppas hon får platser lediga snart då! När ska erat stall idagsläget stänga o varför?
#7 vi har till siste juli 2011 på oss, sen stänger stallet och detta pga att det saknas 5 cm i takhöjd, stallgångarna är för trånga och bejakar inte hästarnas flyktinstinkt. Samt att dörrarna in och ut inte är tillräckligt breda.
Stallägaren kan överklaga men hon orkar inte bråka mer med dem. Men efter den 1e augusti 2011 så om inspektörerna kommer och en häst står inne i stallet blir det 15 000kr i vite…
Hade ett fruntimmer på bete i somras som anmälde för vanvård iom att den långhåriga stallkatten hade tovor i pälsen (typ dreadlocks) något som jag försöker hålla efter emellanåt när jag får tag på honom. Men däremot så har hon inga problem med att låta sin dotter rida deras gemensamma häst som är halt i samtliga gångarter. *suckar djupt* var på de här två en hel del i somras, mamman sitter o tittar på medan tösen rider och jag går fram, säger till tösa att sitta av för hästen haltar. "Men oj, gör hon det? ja det visste jag inte, hon såg så fin ut", nej men vaddå? en 2-3 gradig hälta är ju helt osynlig… och tösen svara "ja men haltat har hon gjort hela tiden sen vi köpte henne…" Är folk dumma eller är de dumma? *blir frustrerad och irriterad*.
Så pga en tovig katt så blev det anmälningar och genom det så drogs tidigare godkännande av verksamhet in.

Men jisses, vilka folk de finns!! Du vet stället där jag jobbade, nämner inga namn i de här sammanhanget… så fanns de ett mkt snarlikt fall, med dottern rider familjens HALTA häst o man säger till men inget händer. Som tur va är hästen borta nu o har de bra, tack o lov!!
Synd att de ska hänga på en katt, men rätt ska väl va rätt…

Jag blir faktist ett år äldre idag! :-) Får tillgång till mitt konto också *he-he-he*.. Men rent ärligt är arton det värsta man kan fylla. Mina ponnyår har runnit ut i sanden!
Storhäst är den stora drömmen just nu, men känns otroligt avlägset. Jag får helt enkelt vänta tills Dexter är stora killen och tävlingsklar, det är endock ett kul projekt!
Har suttit i skolan idag och lekt runt på internet efter det perfekta tränset. Diskuterat ridning och Mats Mellberg med läraren och övriga elever. Pratade även igenom foderstaterna jag gjorde till hästarna, samt hade vi lite photoexplosion… 
god kväll
idag har jag startat med att sticka ner till apoteket och skaffa avmaskning till den lilla kattungen och det gick lätt att avmaska. Har tittat lite närmare på den och sett HUR mager den egentligen är, och upptäckt att svansen är skadad på nåt sätt. den släpar i marken och har ett märke på mitten (klämd?).
Var i stallet och red ett dressyrpass + la in ny halm.
hemma har jag städat lite och nu håller jag på och gör mig iordning för att gå ut senare..
#10 GRATTIS!!!!

#12 Tackar! :-)
#10 grattis :D kom precis hem från kalas hos svärmor som också fyller idag.