God morgon 29 sept
Hästfri morgon, då T tagit stallet.
Vad händer med hästarnas hovar? Igår fick jag panik då jag tog in hästarna och valackens högra baksko, var förskjuten och satt som jag vet inte vad, jag fick ta bort den själv, hovis kommer i morgon som tur är…han borde varit här för 1 vecka sedan, ändå har det bara gått 6 veckor, alltså inte övertid, men skorna är slitna som om vi ridit på asfalt hela tiden?
Valacken borde ridas i dag, frågan är om hoven utan sko klarar ett pass i ridhuset?? Borde funka, vi får prova oss fram.
Föräldramöte till kvällen, inget kul.
Ha en skön onsdag/Maria
Hej hopp!
Här är lite f inare väder idag dock blåst idag också.
Längtar efter nye pållen, den som väntar på ngt gott!
Har kommit fram till att jag måste sälja Garcon också, dels vill jag ha plats för ett sto till och sen kan man ju inte spara pojkhästarna om man vill hålla på med avel..
Vet ni ngn som söker ett vackert dressyrämne så hojta!
Morrn!
idag blir det ut till stallet och sen bort till travbanan och rida intervaller så lillpojken får rasa av sig all överskottsenergi. Sen imorrn blir det en skrittur och på fredag ev vilodag.
Men idag ska vi ha skoj och jobba hårt medan vi har roligt. Han tycker ju det är så otroligt roligt att springa :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Phu, klev som vanligt upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, och sedan mockade/fixade jag i stallet, duschade, gick ut med hunden, åt en macka framför nyheterna och sen körde jag ner till ridskolan, framme strax efter 8.00 fodrade hästar, släppte ut, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagar m.m.
Var klar vid lunch, slängde i mig en macka och sen for jag iväg till apoteket, köpte mer Hibiscrub, och ringde vet och bad henne skriva ut mer Canaural, muggen har läkt helt och håller på 2 utav de 3 drabbade benen, på det 3:e som också helt överlägset är värst, har läkt helt och hållet från kotan och nedåt, men på skenbenet läker det fortfarande, men nu har det börjat svullna upp och bli sårigt igen, suck :(
Sedan ner till ridskolan igen, handikapp en timme, och sen tog jag in hästarna och for sedan hemåt, kom hem vid 15.30, red Brimad direkt, skritt ner till fältet för lite travarbete, var ute 35 min.
Sedan gick jag in och tog en powernap, åt sedan kvällsmat, tog in hästarna och tvättade Brimads ben, och sen har jag slöat framför tv:n och kollat på halv åtta hos mig och nu Idol, strax ut och natta hästarna och sen kolla på "välkommen åter" och sen blir det sängen…
Matteprovet igår, gick hyffsat, tror väl jag får G åtminstone, satt 2,½ timme(!!!) och tänkte så hjärnan den knakade, och åkte hemåt med en huvudvärk som inte var av denna värld! Matte är inte att leka med alltså ;)
Har så gott som fått loss en ledig box nere på ridskolan, så på måndag kommer Brimad troligen flytta ned och jag kommer få låna hem en jättefin, oinriden, 5 årig D-ponny som sällskap åt Japp :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 Härligt!!!