Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1311 ggr
Cilla89a
0

God dagens 27/9 2010

God dagens. Vad har ni haft för er idag?

Jag kan bara konstatera att jag haft bättre dagar i mitt liv. Haft något så djävulskt ont i magen större delen utav dagen, ville bara kasta in handduken, åka hem och lägga mig i sängen, efter att jag var klar med stallet vid lunch, men det gick inte eftersom bossen var på sjukan med sin dotter som skulle opereras (och av den anledningen hann jag heller aldrig fråga om hon klurat ut något angående boxplats till Brimad)
Eftermiddagen sniglade sig fram, 45 min handikappslektion och sedan in med hästarna vid 15.00 när lektionen var slut.
Fick sedan en mindre trevlig massage utav en häst, när jag skulle ta in två hästar varav den ena helt seriöst är fullständigt flippad! Hon fick panik, sprang hysteriskt i en volt runt mig, till sist var det bara att släppa, och då istället för att springa mot stallet springer den flippade jäveln in mot hagen igen efter 2 sec ångrar hon sig och plöjer rakt över mig så jag far med trynet ner i leran och hästen bara precis skiter i att jag ligger på marken och trampar på låret & ryggen.
Som tur är kom jag undan lite mörbultad.

Körde sedan hem direkt, red Brimad en kortare sväng i skogen på 35 min, bestående av skritt ner till fältet för lite travarbete och sen skritt hem igen..
Sedan gick jag in och tog en powernap på en timme, skönt! Precis vaknat och ätit lite kvällsmat och nu ska jag strax ut och ta in hästarna, och sen blir det matteplugg med pappa, prov imorgon *svälj* Förvånad

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Men fy så läskigt! vilken tur att det gick bra!

Här är det mest pirrigt inför imorgon då Starlev kommer!! Ska se om jag kan få med kameran så ni får se honom direkt.. Om jag nu minns.

Tror det blir perfekt då Tjalle numer väldigt väldigt gärna vill gå med Grace och Gabrielle.. Så han går i mellanhagen och Garcon går själv, älskade lille Garcon som finner sig i det mesta.Kyss