Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 2178 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 26/9

Gomorgon!!

Vad har ni för planer för dagen?!

Jag va uppe vid 4 o åt frukost o gick en promenad med hundarna o sen kl 5:30 så sitter jag på jobbet. Jobbar fram till 13 o sen ska jag hem o sova lite tror jag allt, trött!! Hade -5 frader i morse så använde kupevärmaren till bilen för första gången den här säsongen. Tänk att de alltid är samma sak, -5 grader o man fryser ihjäl o om några månader känns -5 som om de är alldeles för varmt, tänk va kroppen ställer om sig! Nu har solen börjat titta fram o de ligger på 0 grader.

Ska ev ut o cykla med hundarna sen oxå, blir två vändor, en med huskiesarna o en med de små.

Ja de är väl min dag de, ska även försöka smälta gårdagens tävling oxå.

Hoppas ni har en bra dag!!

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn, min överpigga sambo är på ruksigt bra humör medan en annan känner sig som en zombie….

ut till stallet nu vid 10-snåret, mocka och dona foder sen får vi se om jag hinner longera, vi ska vara i göteborg till 12.00 o bör då ha hunnit både parkera bilen och hittat rätt :D

Hinner jag inte longera smsar jag medisen så åker hon ut och rider honom sen under dagen istället :D

I göteborg ska vi iväg och fightas med vikingar förutsatt att de har träning idag trots det gråa (nederbördsfria *håller tummarna*) vädret. Bild från i somras på vårt träningsläger vi hade under en helg…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

#1 Coolt! eriks bror höll på med vikingaspel tidigare.

Här ska vi åka och köpa lite lyxfrulle, håller på att röjer i tvättstugan då gubben köpte en torktumlare igår.

Har också fått upp en ny byrå i hallen.

Sen blir det ut o göra stall samt röja ut ett litet skrymsle som ska bli sadelkammare.

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp först 5.40 fodrade/släppte ut hästarna, sedan gick jag in och sov vidare till 9.30, häärligt! Bytade om och gick direkt ut i stallet mockade/fixade och sen skrittade jag Brimad en sväng i skogen.
Duschat nu och käkat lite frukost.
Mår prima ballerina idag igen, skumt! Sjuk igår och frisk idag.. Rehabiliteringen i soffan med pizza och Ottos glass hela kvällen gjorde väl susen då..
Resten utav dagen blir ganska chill, matteplugg med pappa i eftermiddag är väl det enda som står på schemat.
Men nu ska jag ta och äta lite Ottos glass och packa ned mig i ett duntäcke framför någon film ;) Gäller att passa på och lata mig, för imorgon är det måndag och en hel veckas tungt arbete framför mig.
Ska ta och fråga bossen med om hon klurat ut en bra lösning, så jag kan ta ner Brimad snarast.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

god kväll,

jag och hottie har varit iväg på kurs (på vårt gamla stall) igår till idag. Hade utsläpp igår morse och åkte direkt efter det, fick hjälp med stängningen när jag lastade men åkte själv. Väl framme så sadlade jag och tränsade i transporten för det pissregnade -jag har ingen mellanvägg i så det är väldigt gott om plats, och fick lite hjälp att lasta av. Vi har ju en liten svacka nu men under helgen har vi fått lite mer grepp om det hela iallafall. Och enligt tränaren så trots att hon är rätt jobbig nu så syns det ändå att hon gått fram i utvecklingen under sommaren.
Igår red vi först ett dressyrpass och sen hade vi ett pass med mental coaching och det var intressant.
Hottie fick låna en box och jag sov hos pojkvännen i Gbg.

Imorse då så startade jag dagen dåligt med 800kr i parkeringsböter ><
Red ett dressyrpass som gick rätt ok, båda var nog lite stela :p Men galoppen och formen var bättre idag.
Lastade själv när det var dags att åka och sen rullade vi hemåt. Släppte ut henne i hagen, strödde i boxen, fixade höpåsar mm innan jag körde hem.
I eftermiddag har jag först städat lite i lägenheten, sen kokat äppelmos och bakat bröd.
Ska strax åka bort till tågstationen och hämta pojkvännen som ska jobba här i Thn imorgon.

Sen ska jag soooooova, är vansinnigt trött och ryggen värker.

Lindbygarden
0

#4 Va skönt att komma iväg på träning sådär, man behöver det för att hålla uppe ångan, synd med böter dock.