Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: allmänt
Läst 1479 ggr
Ramberg
0

När är det försent?

Jag har en liten fråga inom dressyr och allmän hästsport.

När tycker ni det är försent att börja rida, om man har ridigt lite förut och man har hästar i familjen?

// Ramberg - Tacksam för svar!

Stephanie
0

Hur menar du med för sent? Det är aldrig för sent att rida. Men visst, siktar man på OS så kanske det är lite sent att börja när man är 50.. Men vem vet, nån gång ska vara den första Flört

Jag har själv haft tanken - jag red när jag var liten, men har haft ett uppehåll på några år nu. Jag har tröttnat på att ta hand om och rida andras hästar, och tänker skaffa mig en egen så småningom. Glad Men så känner jag att jag har tappat så mycket och undrar hur långt jag kan komma, eftersom jag blir en total nybörjare när det gäller ex. dressyr när jag väl sätter igång igen…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

MiaMaria
0

Jag anser att de aldrig är för sent att börja rida, bara man börjar försiktigt, de är många muskler som inte används annat än i ridning, iaf i den utsträckningen

Lindbygarden
0

Det är ju just det som är tjusningen med ridningen.. man är aldrig för gammal för att börja!

Sen tror jag att har man målsättningen att bli riktigt riktigt bra så är inte heller det ngr problem.

Dyblygiad
0

För sent = när man inte längre kan gå upp ur sängen.

Jag bidar min egen tid. Ungarnas ridning tar upp all min egen tid så jag får på sin höjd motionsrida deras hästar, tom mitt eget halvblod är numera äldsta dotterns tävlingshäst….

LinaN
0

För sent = när man inte längre lever.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.