God dagens 25/9 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Här är det höstrusk så det står härliga till, grått och regnigt, tvii, så deppigt!
Har åskat något så grymt inatt, vaknade vid midnatt och trodde helt seriöst att ett flygplan håll på att krascha ute trädgården eller liknande, jag som annars tycker åska är mysigt, kan säga att jag inatt trodde jag skulle skita ner mig så rädd jag var!
Men som tur är drog det förbi ganska snabbt och jag kunde sova viadre, klev upp 5.40 fodrade/släppte ut hästarna och sedan gick jag in och sov vidare till 9.00, duschade och sen åkte jag med mamma och pappa in till stan och handlade.
Nyss hemkommna och ätit lite frukost framför webben och kollat på "lite sällskap"..
Resten av dagen blir ytterst lugn, har gått och blivit småsjuk, helt superseg och tung i huvudet, ont i halsen, öm i kroppen, och en rejäl släng med träningsvärk på det sedan jag red PRE hingsten igår, jag har ju inte ridit på typ hela sommaren, och bara skrittat Brimad nu de senaste 2 veckorna, så ridmusklerna är ju totalt obefintliga ;)
Brimad vilar idag i alla fall. Började trava lite ordentligt igår, har ju tidigare bara travat små travsträckor på 10-20 meter för att känna så han är fräsh, men igår skrittade vi ner till fältet och travade lite, kan väl summera det hela genom att säga att det kändes bra för att ha stått hela sommaren, men det kommer nog ta lite tid att "rida ihop" honom igen.. Men är man 180 hög och gammla typen utav halvblod=långlinjerad, så tar det lite tid att "smörja" kroppen och gymnastiseras ;)
Men jag hoppas det går relativt fort ändå!
Men ja, ska ta och mocka och fixa ute i stallet senare i eftermiddag, räkna matte med pappa, men utöver det blir dagen lugn, ska ligga nedpackad i mitt duntäcke hela kvällen, äta hämtepizza, kolla på filmerna vi hyrde och kränga Ottos glass, då måtte jag ju vara frisk imorgon efter den rehabiliteringen? ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Godmiddag,
fick ett samtal av medryttaren som sa "Du, jag tänkte på det. Jag tar Harry helt idag eftersom det regnar så slipper du cykla ut!" gott med en medis med bil ^^ om hon vill rida får hon men gott att själv slippa bli dunderförkyld. Vi har ocks höstrusk AB här hos oss idag….
men smhi lovar finare väder de kommande 3 dagarna.
så idag blir det till att spela litet datorspel o bara softa :D
middag blir pommes, bernaisesås och snitzel :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

god dag! Jag har varit upp sen tidigt, hade stallet idag på morgonen men det går rätt smidigt faktiskt. enklare än i förra stallet iaf. åkte hem och fixade iordning för jobb och det har gått riktigt fort på jobbet idag. Haft undersökningar hela tiden och alla kunder har varit så nöjda och glada och då blir allt så mycket lättare! Sen är det ju inte öppet så många timmar en lördag så det beror kanske lite på det också.
Ska ut till hästen igen direkt efter, är han kry i benet så ska vi ut och gå en sväng tänkte jag oavsett om regnet återkommer eller ej. Han var tjock i ett ben igår, ej halt, idag på morgonen lika tjock så får se hur det är efter lite hagvistelse. Pigg och glad för övrigt och såg inga sår så man undrar ju.
Senare ikväll så blir det stallet för tredje gången, har insläppet också nämligen.
godagens!
Har idag hunnit ut o fotat Garcon tidigt på morgonen för bästa ljuset. Vilket var tur för nu är det mulet.
Ska nu köra ett race och städa undan en del för lördagsmiddag ikväll.
Gokväll, idag har vi haft gemensam städdag i stallet så alla inhyrningar har varit där och vi har röjt och gjort höstfint, och fikat förståss
Red min rödhåriga dam och det ÄR inte roligt när man är ensam,,,,,hon hoppar och far från sida till sida och ALLT är otäckt, stubbar, stenar och grästuvor OCH kossor!!
Menmen så är det med de rödhåriga….
Dottern red den bruna på en tur till skogen och det hade gått bra, i morgon drar jag med den bruna på träning ska bli kul.
Skön lördagkväll på er!
maria
#4 Hahaha känner igen min mammahäst i det där!