God morgon 24 september
Idag så ska man ut till stallet, fixa och dona litet sen så får vi se om det blir någon ridning eller inte idag, beror på hur hans ben är idag.
Sen fick jag reda på att vi får lov att rida på travbanan så framöver kommer vi kunna intervallträna :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Godagens!
TS va härligt att få rida lite på travbanan!
Här är det superfint höstväder och efter lite jobb blir det tur ut.
Börjar bli så himla pirrig inför att nya pållen ska komma!

God förmiddag
Ska strax gå och klä på mig "kosse-kläderna" och åka ut till gården. ska spendera dagen där och sen hem och duscha och dra vidare på kräftskiva med gårdsfolket. ska nog vara chaffis ikväll tror jag.
blir inget stall idag. min kusin tar hand om allt =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God middag! Hade morgonfodring/utsläpp och sen åkte jag upp på fm och fixade mina (våra) boxar. Åker upp för att rida om nån timma, ska rida båda idag då dottern skulle stanna i stan efter skolan och sova hos en kompis.
På söndag har jag en träning för en domare som ska bli väldigt intressant!! Rider valacken då, jag rider lite för lite på honom nu då dottern tagit över men jag ska tävla honom nästa helg så liiite bra är det om jag får sitta på honom nåt innan dess
Dottern tävlar honom i LA:1 och jag ska rida LA:4.
Ha en skön fredag:-)
Maria

God dagens.
Klockan ringde som alla andra dagar 6.00, kändes tungt att gå upp idag, är ju fredag och det känns i både kropp och knopp såhär slutet på veckan.
Fixade donade här hemma, var klar runt 7.30, och körde då ner till ridskolan, fodrade, släppte ut hästarna, mockade, la in eftermiddags hö+krafft, sopade, krattade m.m. Var effektiv idag och var klar redan 10.30, gick sen in i ridhuset och kollade när "drop in" gruppen red och sedan red jag en tränares PRE hingst, som står uppstallad nere på ridskolan, och det var bara WOOOOW, så häftig!!! Verkligen min typ av häst, maffig och explosiv!!! Det var verkligen kul.
Kom hem runt 13.00, ätit lite lunch och kollat på "kungarna av Tylösand" haha, underhållande, minst sagt!
Ska strax ut och skritta Brimad, skrittat nu i två veckor, så idag tror jag det blir en skrittur ner till fältet för att sedan trava lite på fältet :)
Ska bli intressant.
Sedan ska jag in till stan, promenixa med hunden och b.la svänga inom Maxi och köpa Ottos glass, om det finns någon god sort vill säga, och sen blir kvällen ytterst chill, skönt! NU ÄR DET HELG :D Så naajs!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Sovit dåligt idag och har en natt kvar….. skulle varit på begravning idag men bestämde mig för att sova var viktigare för min kropp. Jag kan hedra min avlidna bekant på annat sätt.
Har hunnit betala en del räkningar och måste sätta fart med att rensa upp alla hästsaker som ligger hemma. Mycket av det ska ut på annons. Har bla ett Buccas täcke stl 145 som ingen av mina hästar kan ha. 10 flyttkartonger står i källaren och skall gås igenom…..
God kväll
sov riktigt kasst inatt så idag har man varit lite trött. Skola mellan 9:15 och 12:30, stack ner på stan sen och köpte allergitabletter till pojkvännen eftersom han inte tål min lilla katt 
Sen när jag kom hem bakade jag snabbt en kladdkaka för att göra slut på ett par ägg som gick ut idag. Sen körde jag pojkvännen till tåget så han kunde åka hem till gbg, och så körde jag vidare till stallet.
Jag FATTAR INTE vad Hottie gör i sin box, den är genomblöt verkligen, och jag la in ny halm senast igår och ändå täcker det knappt golvet när jag mockat ut det blöta >< gaaah, störande.
Red igenom henne ordentligt och det gick ganska bra.
Vi ska på kurs i helgen så imorgon rullar vi iväg till gamla stallet för lite hårdträning, jag får låna en box så jag slipper köra fram och tillbaka iallafall -blir 2 dressyrpass och 1 med mental coaching.
Sitter här och ska betala kattens försäkring, sen ska jag packa ihop mina grejer för helgen och senare tittar jag väl på tv ett tag innan jag däckar :p
Så då var Starlev betald!
#6 provat med ett tunnt lager spån i botten? eller kanske hottie leker med vattenkoppen om nätterna?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#8 det är ingen i stallet som har spån i botten (vet inte om stallägaren har nåt emot det eller så)
-men jag hade ju önskat att vi hade det, hade alltid ett lager spån i botten när vi hade halm hemma förr och då var det torrt…. nä tacka vet jag torv ><
Men det roliga är att det blivit riktigt grisigt senaste dagarna bara, nästan så man kan tro att det stått nån mer i boxen.
Idag kom hästarna =) Underbara Vilma och Alvina, det var en så härlig känsla att få ha dom i mitt stall igen, kändes som dom aldrig hade åkt.
Alvinakände igen sig hon visste precis vilken box hon skulle in i.
Har ägnat hela kvällen åt att bara gosa, krama och pussa på tjejerna. Och herregud vad Vilma har vuxit hon har grovnat på sig och blivit jättefin i kroppen. Ska bli helt underbart att få sätta sig på denna häst imorgon. Längtar sååå! Tyvärr har dom lovat ösregn hela dagen imorgon, men det skiter jag i, jag SKA rida =D
Blir bara en snabbtur mestadels skritt bara känna på henne lite.
Ska försöka få till nå kort också så jag kan bomba er med foton sen =P

#10 fy så härligt det måste vara
jag hade inte tackat nej, om jag fått samma förfrågan om min fina Schess, 30 sep är det 3 årsedan han åkte och jag såg honom sist 
Medarbetare på Dressyr.ifokus