God Morgon 21/9
Har precis tagit hunden på en morgonpromenad ner till skolbussen, nu ska jag snart krypa ner under täcket en stund till innan jobbet =)
Surfar runt på nätet och läser (aningen road) om SD's inval till regeringen, diverse invandrarfrågor osv. Ja jisses.
Godagens!
Ja vi ska nog inte hamna i ngn politisk diskussion här ute men jag tycker det är stor skam när ett parti som har invandringen som första prioritet ska sitta i riksdagen.
Hade snarare önskat en större medmänsklighet i omvärlden istället.
Det finns puckon inom alla kulturer oavsett hudfärg osv..
Glöm inte alla de invandrare som sliter hårt och jobbar mer än heltid, många på arbeten som de egentligen är överutbildade för samt många på jobb som lata "svenskar" inte vill ha osv..
Alla vill ha krafttag mot kriminalitet osv men det ska väl inte krävas ett främlingsfientligt parti till det?
Nä usch usch…
Idag ska jag iallfall lägga kontraktet på lådan då vi nu ska få hem en ny pålle nästa tisdag!
I övrigt blir det m-långa och packning.

Goddagens!
Usch politik intresserar mig inte det minsta 
Försöker få ut en kompis som är fotograf till stallet i helgen, vill ha kort på Blacky i sin riktiga päls innan jag klipper honom. Han behöver verkligen klippas nu. vill vara utomhus också men då får det inte regna så ridbanan är förstörd.
Red själv igår, har inte blivit mycket av det sista veckan. är en massa andra töser som ridit honom. Han har verkligen skött sig super! men blev en del grundjobb igår, försöka återställa honom till sitt gamla jag. han blir lite okänslig för hjälperna när andra ha ridit.
so far so good, tills vi kom in i stallet! kunde gått så jäkla illa alltså. stretchar alltid Blacky efter ridpassen, bland annat stretchar jag ryggen genom att klia på baken. och igår drar han av en riktig jäkla bakutspark rätt i magen på mig, helt utan förvarning! då hämtade jag en pisk och hade i handen och kliade en gång till, då sparkade han igen men träffade inte, då fick han två hårda rapp sen fick det vara bra. får se vad han gör imorgon, sparkar accepterar jag inte.
hade jag stått 1 dm längre fram så hade jag flugit som en vante i stallgången.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens.
Klev upp vid 6.00 imorse, fixade det vanliga här hemma dvs, fodrade/släppte ut hästarna, mockade och donade i stallet, duschade, gick ut och kissade hunden och sen körde jag iväg till ridskolan. Endel ridskolehästar är numera installade, överlag de som behöver ha extra mat. Så stallet tog lite längre tid att fixa idag, men var klar runt 11.00 med allt dvs, fodring, utsläpp, mockning, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta m.m.
For sedan hemåt vid lunch, suttit här en stund och nu ska jag ta tag och gå ut och skritta Brimad.
Sedan blir det duschen, snabb promenix med hunden, och därefter ska jag in till stan och ha mattelektion vid 17.00.
Funderar mycket fram och tillbaka kring Brimad, sälja, låna ut, behålla o.s.v. Jag vet inte alls vad jag vill, jag älskar honom så sjukligt mycket, men jag är inte det minsta sugen på att rida what so ever. Och jag har väl kommit fram till att det beror på att det är höst och börjar bli besvärligt att rida, blåsigt, kallt och för det mesta regnigt. Och dels för att det tar så hutlöst mycket tid att transportera fram och tillbaka till ridhus för att kunna rida vettigt.
Så jag funderar på att ställa Brimad nere på ridskolan, så länge som jag är kvar där, gärna över vintern, då har jag 2 ridbanor och 2 ridhus runt knuten! Hur lyxigt är inte det?
Problemet är väl då delvis att boxarna är små om man jämför med en jätte Brimad, dels att det är relativt lite utevistelse 9-15 och dels att det bara är trista grushagar.
Och sen har vi Japp, han kan inte går här hemma själv och flytta honom känns inte snällt, dels för han är gammal och verkligen avskyr att åka transport. Och varken jag eller mamma/pappa känner för att köpa en häst..
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#3 Tycker det låter som en god idé att ta honom till ridskolan.
Se om du kan låna en ponny till Japp?
Är hästledig idag och har "firat" genom att storstäda sovrummet och tagit ett rejält krafttag i resten av lägenheten också. Så nu börjar det bli en hyfsad ordning. :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#5 Tjohooo vilken fest*hihi*

det har varit lite rörelse på jobbet idag:) strax blir det stallet, än så länge har vädret hållt i sig så det blir en sväng på ridbanan idag.
#3 usch låter inte roligt. Jag förstår precis hur du känner,när man absolut inte har lust till ridningen utan det bara känns som ett måste… Men lånar du ut honom under en period så får du ju tillfälle att verkligen känna efter om du saknar ridningen?!
Eller så flyttar du till ridskolan.
#2 nej men fy vad otäckt, jag förstår att du hämtade pisken. Men undra varför han reagerade så? Inte för att det spelar ngn roll, sparkar accepterar inte jag heller, what so ever. Tycker hästen att det är obehagligt finns det andra sätt att visa det på, åtminstonne ge en varning först.

#8 det var just det där med att ingen varning kom först som störde mig mest. kom ingen varning andra gången heller, då sparkade han än mer tveklöst än första gången
har stretchat så i över ett halvår utan problem innan. märks ingen skillnad på honom i övrigt, kände på ryggen osv. han var även väldigt fin i ridningen.
Läste nu om B peppe, låter riktigt otäckt och har själv masserat och stretchat en hel del men inte fått en sån reaktion.. Som ni säger de varnar eller visar på ngt sätt iaf att det är på gång ngt sattyg.
Jälka tur att du inte blev skadad!

#10 kom undan med blotta förskräckelsen, två leriga hovmärken på västen och lite öm i magen över naveln (!) så det var inga låga sparkar direkt. har inte ridit på hela veckan sen så har inte kunnat testa om han försöker sparka igen. får se imorgon…