Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1948 ggr
Linnea
0

Barbackadressyr

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer mer info senare men ni kan ju kika på filmerna sålänge.

Skynda långsamt så går det fortare.

Linnea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till..

Linnea
0

Här kommer lite info. Ni kanske tycker detta ser för jäkligt ut inte vet jag men om ni hade sett hur det ser ut när jag rider med sadel så hade ni förstått varför jag tycker detta ser bra ut..

Jag har en urdålig sits egentligen och har jättesvårt för att komma ner i sadeln ordentligt. Jag brukar också luta mig lite åt höger (sned) vilket jag själv har kommit på. Det gör att sadeln allltid glider åt höger så jag måste rätta till den hela tiden. Han har nu blivit ojämnt musklad och är markant svagare i höger sida. Därför bestämde jag mig för att prova rida barbacka och det tänker jag fortsätta med ett tag. Sitsen blir bättre och bättre och han lyssnar mycket bättre när jag sitter barbacka, han lyssnar bra i vanliga fall också men nu behövs det inte mycket.

Jag kan nu göra tempoväxlingar och han kan trava väldigt sakta vilket jag inte trodde han ha skulle kunna än. Han trampar under sig lite dåligt på filmerna men när jag gör en några fler tempoväxlingar så blir det stor skillnad. Han böjer sig så lätt (i vissa svängar går han helt rak), det gjorde han inte när jag red med sadel.

Har börjat gå med honom i en brant backe några gånger i veckan för att träna upp hans rygg.

Han är 6 år nu och jag red in honom när han var 3 men det var först i februari i år som jag började rida honom ordentligt.

viktoria91
0

Du ser ut att dra upp knäna mot dig, slappna av och låt benen hänga rätt ner.

Linnea
0

Jag försöker.. balansen blir bättre och bättre så snart ska väl det också gå!

Alma-G
0

Bra steg framåt låter det som :) Kämpa på, jag vet verkligen hur jobbigt det kan vara!

Lindbygarden
0

Hahahaha jag skulle inte ens sitta kvar!

Linnea
0

Jodå det går. Vill man så kan man eller hur?

viktoria91
0

#7 Precis=) Rida ut barbacka med ett gäng och gallopera över öppna fält och hoppa är otroligt härligt!=)

Linnea
0

Jag blir så trött. Jag trodde han hade lagt av med den här hingst-grejen för han har varit så lugn och fin i sommar. För två veckor sen stallde jag in honom och han började gå i rasthage. Så långt var allt bra. Förra veckan satte dom in två ston i rasthagen bredvid hans och han blev helt koko igen. Kan inte stå still i boxen, gnäggar jättemycket, kan knappt skritta när man rider (taktar hela tiden), skitsvår att sitta upp på (jag jobbade supermycket med det i vintras) och allmänt dryg ända tills man tar ut honom i hagen igen då blir han så lugn och fin.

De senaste dagarna har där inte varit några ston nära honom men han håller på ändå. Det är inte för att dom brunstar för då hade han varit sån här hela sommaren, däremot har han inte gått nära stona sen innan betet, förrän nu.

Känns som att vi raskt har tagit 8 steg bakåt.

Lindbygarden
0

#9 Nej va trist när det blir sådärRynkar på näsan