Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1155 ggr
Cilla89a
0

God dagens 20/9 2010

Ett ord kan sammanfatta dagen; regn.
Satt uppe och valvakade till alldeles för sent inatt, så det sved rätt bra när klockan ringde 6.00.
Fodrade/släppte ut hästarna här hemma, mockade och duschade, sen for jag in till stan och ner till ridskolan.
Full fart hela dagen, fodra hästar, släppa ut, mocka, lägga in eftermiddags hö+krafft, sopa, kratta, byta vatten i hagarna m.m.
Tog in alla hästar vid lunch, dem såg lagom muntra ut i regnet och hagarna ser mest ut som lerbad efter allt regnande. Tvi.
Sedan var det handikappslektion och därefter for jag hem när den var slut vid 15.30 tiden.
Planen var att jag skulle rida Brimad, men nej, varken jag eller Brimad uppskattar att rida i regn, så han får vila idag. Tog in hästarna och tvättade Brimads ben, och sen fick hästarna stå inne och mumsa hö, det vart uppskattat :)
Sedan pep jag in och tog en timmes powernap. Och nu sitter jag i soffan mätt och belåten, och med laptopen i knäet. Resten av kvällen blir chill, blir väl lite matteplugg med pappa senare skulle jag tro.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god kväll

idag är en grå dag igen, jag var i stallet på fm med min syster. Hon skulle lära sig stallet tänkte vi så att hon kan lösa av mig om jag blir sjuk eller så.
Red en stund och det gick både bra och sämre, bäst i slutet.
Sen åkte vi hem och duschade, gav oss ut på en liten shoppingrunda och jag fick tag på ett par jeans, ett linne, 2 t-shirtar, ett "sov-set", och vinterskor :)
Nu ikväll ösregnar det och jag pluggar lite. Hoppas det är bättre väder imorgon när jag ska cykla till skolan :p