Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1745 ggr
exitingsvillemo
0

God Morgon 18/9

Idag är det bara grått utanför fönstren, tråkigt.

En gammal vänoch hennes familj kommer hit i kväll på middag, det ska bli jätteroligt.
Men först ska sonen på barnkalas, huset måste städas och tvättberget är ett faktum…

Hoppas ni andra får en super-lördag =)

viktoria91
0

Tjejkväll idag så jag kommer ha en rolig kväll=)

exitingsvillemo
0

#1 Åh va mysigt, tjejkvällar är de allra bästa kvällarna Skrattande

Peppe
0

God förmiddag

Sitter och är lite smånervös, börjar på min praktik i eftermiddag/kväll! Ska bli roligt, men första dagen är man ju alltid nervös….

funderar på att åka ut till den andra gården för att skingra tankarna lite så länge, även om det knappt är nån där idag. lovade bort hästen idag också, skulle egentligen åkt och kollat på westernträning nu på dagen men det blev inte så.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

god morgon.
idag har jag grym träningsvärk efter träningen igår, hela överkroppen skriker efter nåd :p
Har tänkt att Hottie ska få vila idag -egentligen hade jag tänkt skritta ut men det är dåligt väder. Jag ska rida Gretzky idag men det blir inget avancerat.
Annars så har jag en del skolarbete att ta tag i, så det blir väl det som händer idag,

Lindbygarden
0

Godagens! Här ska röjas lite, sen ska dottern på barnkalas därefter ska vi på familjemiddag.

viktoria91
0

#2 Verkligen, höra dte senaste skvallret är alltid kul. ;)

viktoria91
0

#2 Verkligen, höra dte senaste skvallret är alltid kul. ;)

Cilla89a
0

God dagens.
Jag skäms för jag är så extremt frånvarande Skäms
Tyvärr så har jag inte så mycket tid framför datorn längre, då jag fortfarande är kvar på ridskolan, och sen har jag Japp och Brimad här hemma som det ska mockas till och Brimad ska ridas, och sedan kämpar jag för 3:e gången gillt med Matte B på distans, så det blir 1-2 timmars plugg med pappa kvällstid varje dag i princip. 

Men nu kommer jag inte spendera lika mycket tid nere på ridskolan längre, då mina 3 månader är slut, men det smörades rätt flitigt sista veckan kan jag ju säga, så jag kommer att vara kvar av
"fri vilja", alltså inte förlänga praktiken, utan jag får liten ersättning i form av pengar, + gratis träningar, vissa kortare dagar då jag redan slutar vid lunch och en ledig dag i veckan.
Det är kul att man känner sig så "behövd", och det känns inte kul att bara sitta hemma och glo hela dagarna och vardag och helg är i princip samma sak, nej, det gillas absolut inte!
Men det är tufft, jag är där själv och har hand om 20 ridskole+5 privathästar, och jag bävar inför den dag då dem stallas in ;) Ridskolehästarna går nämligen fortfarande ute dygnet runt, men det dröjer nog bara dagar innan dem ska stallas in över nätterna..
Så jag får se hur länge jag orkar sedan..

Förövrigt så läker Brimad mugg fint, såren har läkt, så nu ska bara pälsen fortsätta växa ut, men jag fortsätter att tvätta och stryka på Canaural, tills att benen är helt och hållet återtällda så muggen inte blossar upp igen, huden är så himmla kändlig nu när han är kal på benen.
Har skrittat honom nu en vecka efter närmare två månaders vila och travat några ministräckor, dock bara för att känna så han känns fräsch, eftersom han varit ohalt i skritt hela sommaren när han gått i hagen, men haltat så fort han travat. Men han har kännts fräsch nu i veckan, så det är skönt :) Tyvärr så är min motivation i botten vad gäller ridningen, ut så jag har allvarligt funderat på att låna honom, la ut en annons på buke för någon vecka sedan, igentligen mest på skoj för att se om jag fick några svar och 128 mejlsvar har jag fått Tyst Har inte hunnit läsa alla bara. Måste ta tag i det, dock några riktigt intressanta och duktiga ryttare har hört av sig, men nämner inga namn ännu, förrens allt ev är i hamn, har inte bestämt mig helt ännu, för trotts allt så älskar jag honom mer än någon kan förstå, inte lätt att lämna bort sitt hjärta.

Men, men, nu till denna dagen :) Var uppe vid 5.30 imorse och fodrade/släppte ut hästarna, sov sedan vidare till 9.00 hur superhärligt som helst, (ännu en bra anledning till varför jag vill vara kvar på ridskolan, man njuter dem dagar man får sovmorgon, innan gjorde jag det varje dag, så det var shit the same)
Duschade, och sen åkte jag med mamma och pappa in till stan och handlade. Kom hem vid lunch, åt lite frukost i form av smörgåstårta från igår då mamma och pappa firade bröllopsdag och kollade på "halv åtta hos mig" på webben.
Nu sitter jag här och ska ta tag i mitt liv, byta om och bege mig ut i stallet mocka/fixa och sen ska jag skritta Brimad, inte ett dugg motiverad, har varit rikitgt busväder de senaste dagarna, likaså idag, blåsigt, grått och regnigt. Huwa! Jag vill inte inse att det är höst!
Sedan blir det långpromenad med hunden, och därefter matteplugg med pappa senare i eftermiddag och sen ska jag mysa ner mig i mitt duntäcke och ligga framför tv:n hela kvällen, kolla på filmerna vi hyrde idag, käka tacos, ottos glass som jag blivit helt galen i och smaka två utav de tre nya chipssmakerna som visas på reklamen på tv, och som låter riktigt goda btw Pickles & Mayo och Creamy Pizza. Är det lördag så är det lördag ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Skulle egentligen varit på Öland idag men bilen fick ont vä bak och står på 3 ben för stunden och jag är dunderförkyld. Istället tog jag hunden med mig och gick ut i regnet för att plocka svamp. När hinken nästan var full så slog en blixt ner någon meter ifrån oss, dundret gjorde att både jag o hund flög en bra bit. Sen la vi benen på ryggen och drog hem. Har aldrig vart så rädd i hela mitt liv och hunden har aldrig sprungit så fort. Hälften av svampen åkte ur men 4 l  svart trumpet o höstkantareller kom med hem iallafall. En blixt blev det, ingen förvarning och inget efter, skumt.

NU sitter jag istället hemma och nyser för fullt.

Lindbygarden
0

#8 Ibland har man inte tid och motviationen går upp och ner, hoppas du snart känner dig mer motvierad igen!

#9 Du bara måste komma ner o säga hej när du är på ön! Så kan ni kika på Garcon också!

Fy va läskigt med blixten och en jäkla tur att ni inte blev skadade!