God Morgon 10/9
morn morn på er. Idag var det inte alls något fint väder här hemma. Grått och dimmigt utanför fönstret.
Idag är jag ledig, ska försöka röja huset lite. Sen blir det väl fredagsmys med familjen =)
Hade tänkt köra ett lydnadspass med hundarna också, synd på detta väder bara. Eller så går vi bara ut i skogen en sväng och plockar lite svamp *mums* höstkantarellerna har ju kommit nu =)
Hoppas ni får en bra dag.
God morgon!
Har är regn och rusk idag, ska strax åka till frissan men vet inte vilken färg jag vill ha…

Här är det strålade sol :)
Synd bara att man inte kan vara i stallet, utan måste sitta inne på kontor och jobba :(
// Cathie @ www.cathie.se

God morgon! Här är det mulet väder men uppehåll, det får gärna hålla i sig eller bli bättre under dagen:)
Jobb till 18 som vanligt, sticker till stallet direkt efter och har tänkt ta ett pass i paddocken idag. Hoppas någon är där och kan påminna mig om vart strålkastarströmbrytarn sitter så jag kan få lite ljus.
Ska packa till imorgon också, kick-offen har en liten fest på lördagkvällen med vitt surf/down under party och jag har grym beslutsångest… eller jag vet vad jag vill ha men det är inte helt vitt så det är nog uteslutet iaf.
Grått o murrigt är det här idag.
Tack o lov har emdryttaren harry så jag behöver bara bekymra mig om att bli kryare härhemma. vaknade vid 4 med världens illamående och efter det kom värk i hela kroppen med stelhet o elände…. Så dagen ska gå till att kurera sig. Skulle egentligen ha jobbat men ringde mig sjuk.
ig¨år så storröjde vi i stallet och gjorde snyggt inför installningen på söndag. Foderummet storsopades o allt bars ut och gjordes rent. Sen skurades vattenrummet och alla som var i stallet passade även på att städa i sina stallskåp. O så började jag lägga in bädden åt Harry, och fixa med litet hönät med halm i så han har nått o pilla med när höet tagit slut.
på söndag ska hästaskrället dessutom badas innan han stallas in :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God förmiddag
Regn här också, skönt med ridhus sådana här dagar :D
Ska åka ut till gården en sväng idag o se så dom sköter sig. sen blir det väl stallet lite senare mot kvällen. funderar på att hoppa lite, blev så sugen när jag var med o kollade på kompisens hoppträning igår =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God middag..
Trist väder här med, glad att jag åkte ut till stallet igår kvaäll och slängde på ett täcke.
Har varit i skolan mellan 9:15 och 12, föreläsning hela förmiddagen. Nu är jag hemma, äter lite lunch och vid kl 15 är det intervju som gäller.
Efter intervjun så åker jag till stallet, ska rida stallägarens ena idag, imorgon och söndag. Hoppas han är på bra humör :p

God morgon! Jag har precis vaknat , har avklarat 2 nattpass och har ett till framför mg. Har en hästfri dag så jag ska ut i skogen och leta lite svamp, sen kanske jag ska städa lite…..

God dagens.
Här har det varit fullt upp idag. Gick upp vid 5.30, gav hästarna krafftfoder och sedan kastade jag ut dem i hagen, dem klarar sig fortfarande fint på gräset som är i hagen dagtid.
Gick sen in och kröp ned i sängen igen, brevid hunden och sov vidare till 9.40, duschade, gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen tog jag in hästarna vid 11, ryktade av och krattsade hovarna och sedan fick Brimad en omgång med Sedalin, sedan var det bara till att invänta pömsighet och den nya hovisen som skulle komma 12.00.
Har varit så in i helvetes nervös inför denna dag, dels för Brimad har shivering, dels för det är en ny hovis, dels för Brimad har haft aj, aj i benen utav muggen och tycker det är en dålig ide att lyfta benen och dels för hästar reagerar så extremt olika på Sedalin. Men efter en rejäl cocktail med Finadyn imorse för 900 kg, samt några ml Sedalin som han svarade på som han skulle dvs, blev pömsig och snäll pojk.
Hovis var helt fantastiskt bra :D Så snäll, så trevlig och helt underbar med Brimad. Hon skor tydligen en hel del shiveringhästar, och är därmed väldigt förstående över situationen. Så numera skos han bak i boxen, där han är mycket mer tillfreds och avslappnad, vilket jag har försökt få den gammla hovisen att förstå, men nej, det skulle stå och envisas i stallgången.
Hovis hade även en lärling med sig som verkade Japp under tiden :)
Så det var en enormt stor lättnad när det nu i slutändan funkade så bra, och hovis vill fortsätta att sko honom, hon tyckte inte han har så värst mycket shivering jämfört med andra hästar hon skor..
Dem åkte härifrån vid 15.00, och då släppte jag ut hästarna i lilla grushagen, då Brimad fortfarande var rätt pömsig och sen tog jag hunden och körde in till stan, hämtade ut mer Canaural på apoteket till Brimads mugg, köpte godis på hemmakväll och sen promenixade jag med hunden en timme i stan.
Kom hem vid 18.00 tiden, åt kvällsmat och sen gick jag ut och tog in hästarna, tvättade Brimads ben och nu ska jag strax ta mitt täcke och gå ner och lägga mig i soffan och mysa framför Idol med mitt godis, hela kvällen lång :) Nu är det fredag och helg. SKÖNT!
Imorgon ska jag upp på Brimads rygg igen för första gången på 2 månader :) :) Muggen läker väldigt bra, svullnaden har lagt sig helt och han är ohalt, i alla fall vad jag kan se :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus