God morgon 9/9
Hej på er!
Här är en superfin höstdag idag med strålande sol!
Ska packa lite danska idag sen blir det tur till affär och lekplats. Får se om jag kan hinna med lite tömkörning och lastträning idag men tror det blir tajt. Blir nog lite tömkörning bara eftersom jag behöver jobba en hel del ikväll också.
Ha en bra dag!

God förmiddag
Idag skulle en kompis kommit och fotograferat Blacky men vi får ta det en annan dag då hennes kompis krockat i natt.
funderar på att skritta ut med Blacky istället, eller kanske vara på ridbanan istället för ridhuset. Ska rida min kusins ponny lite också. Ska bli intressant då jag bara ridit den en gång tidigare. hon blev Smålandsmästare i kat c på den förra helgen så den är nog välriden kan jag tänka mig =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#1 Va kul! Alltid roligt att rida välutbildade hästar.
God förmiddag.
Kom nyss hem från stallet. hade utsläpp kl 8 och så skulle hovis komma och fixa med Hottie kl 8:30.
Stackars Hottie har haft så ont i foten :( Hon trampade av en sko i söndags och gjorde sönder hoven riktigt ordentligt, sedan verkar det som att hon vrickat sig när hon drog skon för kotan har varit tjock med -och hon har haltat tydligt.
Efter en del pysslande, en tur till Mekonomen för spackel, och en ponnysko senare så är alla fötterna som nya..
Och nu får hon INTE trampa av samma sko igen för den är spikad i sulan (
) för att det fanns absolut ingenting att fästa i, så åker den av så blir det stövlar tillsvidare..
Hursomhelst haltade hon betydligt mindre när skon var på, men man såg fortfarande lite -men det är ju inte konstigt om hon är öm.
Nu ska jag vila mig en stund för jag är himla trött. Imorgon är det skola 9:15-12 och sen arbetsintervju + att fre, lör, sön ska jag rida stallägarens ena häst. Provade honom igår för att se om jag kunde rida honom för han kan vara lite lurig men det gick bra.
Solen skiner här också, underbar höstdag.
Ska åka till jobbet strax, sista dagen för veckan, sen börjar helgen.
Fick en förfrågan om jag ville ta hand om en unghäst i ett par månader, inte vilken unge som helst utan min egen uppfödning som jag sålde för 1 år sedan. Självklart vill jag ju det, ska bli så spännande att se Vilma igen och framförallt rida henne =) =) =)
Troligtvis kommer hon hit i början på Oktober. En helt grön unge att dressyra med =)
#3 Ajajaj! Hoppas verkligen att det håller nu, stackars pålla!
#4 Va kul! massor av bilder o ridläsning sen då?

god dag!
jobbar på som vanligt och tkr tiden går alldeles för fort och räcker aldrig till.
Ska till sthlm i helgen och behöver en väska, ingen stor sak utan bara en liten bag eller liknande, men har glömt allt sådant i Kalmar. Så jag ska leta efter en billig väska, känner inte för att betala mer pengar än vad som är nödvändigt när det bara är för en helg jag behöver den och har redan en massa fast på fel ställe.
Så ska pålle få lite uppmärksamhet också, hade helst velat rida idag men väntar nog till imorgon, nu har han varit igång rätt mycket. Ev. medryttare var och provred igår, han är ju lite speciell, kan inte särskilt mkt, är riden nästan enbart av mig de senaste 3,5 åren och blir stressad när nya sitter upp. När han blir stressad så jagar han gärna iväg, och han springer på lika mycket när det börjar bli jobbigt om man inte har koll på honom fullt ut, hittar man alla knappar och det blir jobbigt så blir han istället väldigt seg. jag har nästan bara ridit honom under dessa åren också och kan inte förklara vad jag gör för det går bara av automatik.
#6 Det är klurigt det där när nya ska rida..

Wow 7 svar i en gomorgon-tråd, de tar sig (sa mordbrännarn…) 
Gokväll!!
Idag skulle jag ha jobbat men blev hemma pga migrän, så har mest legat i sängen hela dagen så nu e jag överfyld med massa överskottsenergi… Sov hos mamma i natt eftersom Niklas skulle snickra där idag o vet inte om de va sängen de va fel på eller va de va som gjorde att jag fick så inte i huvudet/nacken…
Har varit hemma en stund nu o kollat idol, är besatt av de
Snart ska mannen åka o hjälpa sin morbror med nå kylskåp som ska bäras in/ut (?) o jag o hundarna ska ta en sista promenad o sen försöka sova, kommer nog bli svårt ikväll…