Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettövrig-dressyr
Läst 1362 ggr
kaka1234567
0

Kolla in detta

KvK säljer typ en av sina hästar mycket fin vad tycker ni om den ??

http://www.youtube.com/watch?v=HDPweLcrUr0

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

marinelady
0

Tycker inte om den, eller kanska ska säga tycker inte om hur hon som rider den måste arbeta för att hålla aktivitet i gångarterna, kolla underskänkeln i alla gångarter utom skritten speciellt på fötterna och sporrarna. I skritten så går den inte riktigt genom ryggen upplever jag det som och släpar fötterna i ridhusspånet/sanden/ eller så släpper hon inte riktigt fram den och rider in i skritten.. Men i traven så springer den nästan ifrån lite hellre än att sätter under sig, kanske pga hur hon rider den men de är svårt att säga.

Galoppen var lite intressant den med, för man får egentligen bara se vänster där den skjuter ut bogen något hela tiden, sen när hon byter till höger så bryter dom efter ett par språng och dom språng man får se är inte så fullt väl balanserade som jag skulle vilja se. Kolla också hela tiden på ytterskänkeln när hon rider i galopp på volten…

Hästen är helt okej i sina gångarter men inget Wow exemplar direkt, det hade varit intressant och se hur någon annan som rider den skulle ha upplevt den. Då de är en stor häst (eller liten ryttare kanske) och verkar behöva mer sits än vad hon har…Att den sen går med remontnosgrimma och verkar gapa emot lite titt som tätt verkar också intressant. Hade gärna  sett bilder på hästen på rakt spår i alla gångarter då de säger mer enligt mig och utan benlindor…

Linnea
0

Är det bara jag eller markerar hästen pyttelite på vänster bak i sista skritten?

För övrigt mycket hand, mycket skänkel och för lite övertramp. Håller med #1.

Skynda långsamt så går det fortare.

Lindbygarden
0

Det här är lite på gränsen av vad som känns ok.

Det är en salufilm på en tjej vi inte vet vem det är och inte en av de stora som tävlar och som ska bedömmas.

Tänk på att vara snälla i era omdömen.

Angående skänkeln så är jag inte så säker på att hon sitter och driver utan jag tolkar det snarare som att hon slappnar av och iom det får ett väldigt rörligt underben.

Tycker det är en trevlig häst som jag själv inte skulle tacka nej tillGlad

marinelady
0

#3 Jag satt och funderade på samma sak som dig men när hon kommer närmare kameran tycker jag att det är tydligt att hon i varje steg driver hästen, i galoppen rör sig enbart ytterskänkeln och detta förstärkte bara mitt intryck att det var vad hon gjorde. Inget illa om henne som ryttare men det är så jag upplever den inlagda filmen på henne och den hästen.

poppysmarsvin
0

Hoho - ni är bara avundssjuka!! Hästen rör sig elastiskt och relativt stadigt i galoppslutorna. Bytena är rena och i balans, men ännu inte så uttrycksfulla. En mycket trevlig häst med bra överlinje och gångarter. Den ser lydig och ambitiös ut.

Ryttaren har en mycket trevlig sits enligt mig. Eftersom det är en till-salu-film så förstår jag mycket väl att hon vill få ut det mesta av hästens kapacitet.

Linnea
0

Avundsjuk? Nej knappast. Inte för att jag tycker hästen är dålig men avundsjuk är jag inte. Tycker inte om att man tar så stora tygeltag som hon gör på vissa ställen. Den enda effekten man får är en hård mun. Påstår inte att jag är proffs för det är jag inte men jag vet hur jag vill att det ska se ut.

Skynda långsamt så går det fortare.

Cilla89a
0

#5 förstår inte "Hoho - ni är bara avundsjuka"?

jag tycker det är ett rätt trevligt ekipage överlag, men jag hade gärna sett hästen mer i uppförsbacke, känns som ryttaren bär runt på hästen lite, kanske för den inte är stark nog, lite småtrevliga gångarter, men kan säkert utvecklas betydligt när hästen blir lättare i fronten. trevlig ryttare också, men meckar en hel del, hade hon bara inte meckat så mycket hade det sett mycket bättre ut :) Känns som tjejen vill så himmla på en och samma gång..

Medarbetare på Dressyr.ifokus