Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1722 ggr
Dyblygiad
0

God morgon 24/8

Idag har jag varit iväg med Gulan och sett på när Therese rida första lektionen för denna termin, på skoltid. Hon har i år 2 lektioner på skoltid. Nu går hon inte i den vanliga skollektionen utan första lektionen är utbytt mot dressyrspecialen och andra lektionen är utbytt mot privatlektion för ridskolechefen, tiderna är dock samma som hennes klasskompisar rider.

Jättebra lektion! Jag hade inte förväntat mig det av en gruppridning. Therese så mkt nöjd ut och Gulan gick så fint på slutet. Det var mkt uppmjukande övningar och det passar vår gamla stela skrutta perfekt.

I eftermiddag efter skolan så åker vi vidare med Ronja till Mia. Om allt går som det ska så kommer Therese rida 2ggr/för instruktörer, en lektion på Gulan o en på Ronja. Ronjas lektioner är alltid ensamlektioner.

För övrigt så ska jag fortsätta sylta o safta samt städa igenom tvätthögen.

Dagen började med regn men nu skiner solen periodvis och det blåser en del. Perfekt att hänga tvätt i.

Peppe
0

god kväll

Har haft väldigt mycket att fundera på den sista tiden, men tror jag börjar reda ut det mesta nu. måste ta tag i att sätta ut kusen på annons, men drar mig för alla som ska ringa och alla visningar Obestämd nån som letar d-ponny? måste hitta tillräckligt med inre balans också så jag kan börja forma framtiden, för det börjar bli riktigt drygt att bara gå hemma o dra.

har ägnat en stor del av den här dagen åt att städa, var välbehövligt må jag säga. ska till stallet en snabbis nu sen åker jag ut till G & B arena med grabbarna på gården och kollar på lite speedway.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Alma-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! Idag hade inte jag min ponny, min undebara medryttare, kan lita på henne i alla lägen, dessutom så är hon vuxen vilket känns skönt!
Fick dock lite mindre roliga besked av min henne & tränare. De senaste dagarna (sedan onsdags förra veckan tills i söndags när jag hade han) har han varit riktigt jobbig. Jag har bara ridit och kämpat på, tog det lugnare en dag också, för att det ska kännas bra. Men han gjorde lika dant idag, tar ca 10 min att fatta en bra och korrekt högergalopp eftersom han skjuter ut bogen, byter galopp och bara springer..
Min tränare sa att han antagligen bara är trött, vilket vara bra, oroade mig för en skada. Men sen kom de hemska skuldkänslorna! Hur kan jag inte ens tänka tanken på att han har varit trött? Världens sämsta hästägare är utsedd, och jag vill ju inget annat än att han ska må bra, min lilla plutt :(
Skulle egentligen tränat dressyr på fredag och hoppning på söndag men nu skippar vi dressyren och hoppar bara, så får han ta det lungt nu i två dagar, skritt ute i skogen, och sedan dressyr. Dagen innan hoppningen få bli en lätt uteritt. Fina, fina ponnyn!

Dyblygiad
0

1# vilken utbildning har ponnyn? Vet flera i omgivningen som letar D ponny.

Peppe
0

#3 han är inte tävlad i dressyr men är tränad senaste 1.5 åren. kan det mesta med en ryttare som vet vad den gör, man får inget gratis. hans starka sida är hoppningen, finns egentligen inga begränsningar där förutom åldern (född -96). super teknik både fram och bak, väldigt kvick i benen!! river nästan aldrig, ej tittig utan hoppar allt. okomplicerad på hinder, kan dock bli stark.

eftersom jag själv inte tävlar pga mina nerver så har det ju inte blivit så mycket för hans del heller, men som du kanske läst här på forumet så har en tjej tävlat honom åt mig lite nu i sommar i hoppning. hon har bara ridit och tävlat honom ett fåtal gånger men de har redan lyckats få ihop både placeringar och vinst i LB på regional nivå. har även startat LA en gång med 4 fel. planen är att kvala till MSV om han är kvar så länge.

är hos tidigare ägare tävlad upp till LA men han kan gå mycket längre än så. vi hoppar 130 banor hemma nu, är hoppad 140-145 uppsuttet. finns som sagt inga begränsningar, en väldigt komplett hopponny som även är snygg att se på.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~