Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1150 ggr
Cilla89a
0

God dagens 14/8 2010

God dagens. Vad har ni för er en lördag som denna? :)

Jag var hemma sent igår, inte förrens 1.00 klev jag innanför dörren efter besök på festivalen med en vän :) Hoppade direkt i säng, sov till 6.30, då klockan ringde, klev upp och gick ut i stallet fodrade/släppte ut hästarna samt mockade/fixade, duschade, gick ut med hunden och sen körde jag till stan 8.00, mötte upp 2 vänner, och sen tog vi tåget ner till Malmö för att se på 2&3 stjärnig fälttävlan. Dock blev inte vädret som utlovat, +25 och halvmulet, utan +17, blåst och duggregn. Så där stod jag med shorts och linne, och som grädde på moset, utan paraply ;) Det var kallt, kan jag ju säga. Men det som inte dödar, det härdar ;)
Men det var sjukt trevligt ändån, inte varje dag man ser 2&3 stjärnig fälttävlan, och vilka hinder, jisses alltså! Tyst
Drog oss sedan tillbaka vid 14.00 tiden, och är nu precis hemkommen, trött och frusen.
Ska ta en powernap nu, sedan blir det chill i soffan hela kvällen lång med mamma, pappa, film och hemmagjorda hamburgare samt karameller och brända mandlar jag införskaffade på festivalen igår, det gillas!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Idag har jag varit iväg på lokal hopptävling med tjejerna. I LD C/R fick bägge rosett. Tara fick starta om, hon missade att hon inte fått startsignal Förvånad men när hon fick signal så red hon så bra! I LC så fick bägge 4 fel. Tara för att hon red så fort och fick lägga en liten volt medan Therese fick stopp på sista hindret. Hon erkände att hennes tävlingsnerver inte höll måttet hela vägen ut. Tara var sprudlande glad för detta var första gången som hennes ponny inte vägrat ut sig i en LC! I morgon är det dressyr på samma ställe.

Då jag är så morgontrött av mig så får hästarna sova hemma hos oss i natt så vi slipper åka förbi stallet på morgonen. Istället kan hästarna tvättas i varmvatten hemma och knoppas i lugn o ro.