Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1109 ggr
Cilla89a
0

God dagens 13/8 2010

God dagens. Vad hittar ni på idag?

Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet och sen körde jag direkt ner till ridskolan när jag var klar här hemma vid 6.40, var framme vid 7.00 fodrade hästarna och släppte ut privathästarna, som minsann fick äta sitt frukosthö ute! Var klar redan 7.20, då jag tog en titt på de bedårande kattungarna som mamman har lagt i ridhuset bland hindermaterialet ;) Sen körde jag hem, var hemma strax innan 8.00, då jag gick upp på rummet och sov vidare till 11.00.
Skönt och välbehövligt, blev sent igårkväll, satan i gatan vad det åskade och regnade på festivalen, alla tryckte under taken, och till sist, var klockan 23.00, och vi bestämde oss för att det fick vara nog, sprang till bilen, blev fullständigt dränkta, och körde hemåt, dock lättare sagt än gjort, det regnade så mycket så vindrutetorkarna inte hann med, så efter att jag kört hem en vän, så låg jag och kröp i 20 km/h de 2 milen jag har hem. Så det tog ungefär en timme ja. Så vid 00.30, klev jag innanför dörren, mycket senare än det var tänkt.
Så ingen praktik idag, orkar inte, dock var jag nere och fixade fodringen imorse, kändes inte så schysst att skicka sms mitt i natten att jag inte tänkt komma alls idag..
En vän ringde och väckte mig vid 11.00, frågade om jag kunde käka i stan och kolla på talangjakten, så det ska vi göra, ska befinna mig i stan vid 13.00 :)
Sedan ska jag in en vända till stan ikväll igen, och träffa en annan vän och gå på festivalen, hoppas denna kvällen blir lite torrare ;)
Tar in hästarna innan jag kör ikväll vid 19.00, så jag kan fixa med Brimads mugg och sen fodrar mamma och pappa kvällsmat vid 22.00 tiden.
Brimad har nu vilat 2 veckor, p.g.a muggen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus