Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1016 ggr
Cilla89a
0

God dagens 9/8 2010

God dagens. Vad hittar ni på idag?

Då var det åter måndag igen och dags för en ny vecka nere på ridskolan, suck!
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen gick jag ut med hunden för att sedan köra 7.30.
Väl framme fodrade jag hästar, släppte ut privathästar, bytade vatten i hagarna, sopade i stallet och krattade runt anläggningen, var klar vid 11.00
Körde sedan och köpte en "Hänt extra", något måste man ju sysselsätta sig med, i bilen fick jag sms av bossen att hovslagaren var påväg, så det blev snabba ryck för att köra ner till ridskolan igen och slänga in några hästar, hade dock inte behövt stressa, hovslagaren kom inte förrens 13.00, alltså närmare 2 timmar senare!
Läste "Hänt extra" och sedan kom en vän och underhöll mig under tiden, skönt så tiden gick!
Fodrade hästarna med eftermiddags hö 14.30 och sen körde vi till McDonalds och köpte McFlurry marängswiss, gott, och sedan körde vi ner till ridskolan igen, slänge ut en privatponny som tvugnet ska äta sitt eftermiddagshö inne och sen körde jag hem vid 15.30.

Precis kommit hem.. Ska in till stan sedan vid 18.00, ska träffa två vänner, kolla på film och käka lite godis :) Härligt! Dock mindre härligt att den ena flyttar till Växjö i slutet utav veckan för att studera :( Jisses, vad vi växer och blir stora, två gamla barndommsvänner jag känt hela mitt liv, minns det som igår när jag var 3 år och jag precis flyttat in på gatan där dem andra bodde.

Tar nog in hästarna innan jag kör, så jag kan kolla Brimads mugg, och sedan misstänker jag att jag kommer hem lite sent, så mamma och pappa få kvällsfodra vid 22.00.. Bättre det, än att jag måste tänka på hästarna och skynda hem.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God kväll..

Idag har jag börjat dagen med att gå till skattekontoret och adressändra, så nu ska väl snart min nya adress komma igång.
Sedan åkte jag till Hottie och red. Red ut och hade först lite dressyr ute i skogen, fick bli lite arg på henne och sätta henne på plats men sen gick hon jättebra. Som belöning gick vi och tog ett par små skogshinder -då blev det fart på köttbullen kan jag lova! ;)
Kanske inte superbra att hoppa i dressyrsadel och dressyrläder med tanke på att hon bara är hoppad uppsuttet 2ggr, men det gick finfint.

Nu sitter jag i min lägenhet och det blir första natten här idag.

Förresten har jag fått stallplats till Hottie, och hon flyttar in om 2v ungefär :) blir ett stall med ridhus och sånt på gården, 7km från lägenheten ^^