Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettträning
Läst 1938 ggr
KaninenWilma
0

Tränings tips, tack!

Har ni tips på övningar som man kan göra när ens häst är stel på volten och annars?

Undrar oxå hur man ska göra för att få en fin samlad galopp?

Om hästen vägrar ställa sig på volten, vad ska man göra?

Har ni tips på övningar på att sitta ner i arbetstraven?

Tack alla ! :)

KaninenWilma
0

När han har rikigt kort trav kan jag sitta ner, men efter galoppen så går det ganska fort ibland, och då kan jag värkligen inte sitta ner, då bara studdsar jag, då han har en "studsig trav".

Tin-Tin74
0

Serpentiner och voltbyte brukar jag göra när hästen är stel på volten.

[silkesnosen]
0

Flytta i sidled…snirkla och rid på framåt! Långsiktigt arbete! Ta gärna hjälp från ngn duktig i stallet!

Lindbygarden
0

Att det blir svårt efter galoppen beror nog på att han bryter tidigt och kommer in i en obalanserad "slängtrav" den är svårsutten!

Tips på att träna att sitta korta stunder och då tänka låååånga ben och att låta rörelsen fångas upp av ditt mellangärde.. Spänner man sig studsar man.

Gällande galoppen så måste han vara tillräckligt stark och lösgjord.. övergångar övergångar…

KaninenWilma
0

Okej, tack alla.

#4:Okej.
Hans ägare har tävlat Sm med han i dressyr osv, så han är jätte duktig..
jag är medryttare på han, hon som har han nu är fodervärd på han..
Jag har inte ridit på han så länge..

MiaMaria
0

Om du kan sitta i den korta korta traven o inte annars så beror de nog på att han inte går fram ordentligt när han går så kort. De gäller o träna, slappna av o som Jasmine säger så långa ben, träna gärna utan stigbyglar. Tänk på att inte låsa dig i knäna utan följ rörelsen. Dressyr är inte alltid bekvämt Flört

KaninenWilma
0

#6: Eller är det jag som inte kan xD..
Jag tycker att det är piss svårt ..

KaninenWilma
0

#6: Eller är det jag som inte kan xD..
Jag tycker att det är piss svårt ..