Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 979 ggr
Cilla89a
0

God dagens 8/8 2010

God dagens. Vad har ni för er en söndag som denna?

Klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna, sedan gick jag in och sov vidare till 9.30, skönt med lite sovmorgon, vaknade utav mig själv också och kände mig helt utvilad, inte helt fel alltså!
Duschade direkt och nu sitter jag här och laddar hem några filmer, grått, kallt och regnigt ute, så perfekt väder för att sitta inne och mysa ner sig i ett täcke och kolla på film :) Så det blir vad min dag kommer bestå av.
Men nu ska jag ut i stallet och mocka/fixa samt sätta in alla saker i stallet igen sedan stalltvätten igår :)

Brimad fortsätter att vila p.g.a muggen, såren ser fina ut, har läkt bra, men är fortfarande skitsvullen i 2 utav benen där muggen är som värst, och han är rejält stel på morgonen när han stått på box under natten, men kanske inte så konstigt med bassukas ben? Det mesta utav svullnaden lägger sig sedan när han är ute i hagen.
Tror jag ska låta bli att pilla och tvätta några dagar nu, och se om svullnaden lägger sig.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

God förmiddag

tog sovmorgon idag då vi var ute och fiskade kräftor i natt. ska till stallet i eftermiddag någon gång, funderar på att köra lite markarbete/lydnad då han är väldigt stark nu efter att ha gått i tävlingstempo så mycket på sista tiden.

är så kluven för hur jag ska göra med kusen framöver. han ska säljas innan jul i alla fall är allt jag vet, men jag flyttar antagligen till gotland i september och kan inte ta hästen med mig. hon som tävlar honom vill gärna ha honom under hösten, men hon kommer nog inte jobba kvar på anläggningen i höst, utan då vill hon ta hem honom till sig och mja, det gillar jag inte ärligt talat. har lite för mycket kontrollbehov för det, tycker redan jag släppt igenom väldigt mycket när dom åker o tävlar själva osv… men annars måste han ju säljas NU och mja, det lockar inte heller. hade tänkt sälja i oktober-november nån gång. har vi kvar honom lite till så ska han dessutom kvalas till MSV nu vilket ju vore väldigt roligt…. usch jag vet varken ut eller in längre

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~